Jump to content

WIP - [FM24] Norwegian Lower Leagues


 Share

Recommended Posts

Updated the file to 24.3 now. Seems I might not have the same issues as before, but a whole bunch of new ones. Will see if I can get to work further down the pyramid...

Link to post
Share on other sites

5 minutes ago, MartinKSC said:

Hi,

Great work. Any chance for promotions and relegations file for the new season in Norway?

Nah, I'm having enough issues getting it to work for all divisions, sorry.

Link to post
Share on other sites

Here is a file with the 6th tier added. It works, but I haven't tested it enough to be sure yet. Anyone fancy testing it?

Norway Lower League by XaW.fmf

Let me know if there are any bugs. I think some teams enter the wrong divisions at times, but haven't been able to sort out the issue yet. Other than thatn, no known issues, but use with caution.

Link to post
Share on other sites

  • 2 weeks later...
4 hours ago, Jankri99 said:

given up?

Working on it, but getting about a million errors I'm slowly fixing when I find the time.

0 comments on the 6th tier and how it looks, so perhaps that works, at least.

Link to post
Share on other sites

23 hours ago, XaW said:

Working on it, but getting about a million errors I'm slowly fixing when I find the time.

0 comments on the 6th tier and how it looks, so perhaps that works, at least.

I see, hope you didn't read it in a negative way, not your fault that something that worked before suddenly doesn't work anymore

Link to post
Share on other sites

36 minutes ago, Jankri99 said:

I see, hope you didn't read it in a negative way, not your fault that something that worked before suddenly doesn't work anymore

No worries, it's just a lot of work and it's not like I make money doing this! :D So I do it when I have some spare time. That 6th tier file includes all teams and league setup I think, I just haven't activated it to avoid having to fix the issues, so if you are particularly interested in getting it to work, feel free to try. Just give me credit as the original creator if you post it somewhere! :) 

Link to post
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 01/03/2024 at 15:26, XaW said:

Here is a file with the 6th tier added. It works, but I haven't tested it enough to be sure yet. Anyone fancy testing it?

Norway Lower League by XaW.fmf 166.4 kB · 60 downloads

Let me know if there are any bugs. I think some teams enter the wrong divisions at times, but haven't been able to sort out the issue yet. Other than thatn, no known issues, but use with caution.

Its not working for me, i cant select the leagues in Norway then im making the save.

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, Warg92 said:

I'm in September of 2029, and not a single problem so far! So the database looks "safe" :D

Excellent, thanks for that! Can you check how good the regional leagues are too (if you are familiar with it)? I'm not sure how well they work, so it would be good to have another look at it.

Link to post
Share on other sites

7 minutes ago, XaW said:

Excellent, thanks for that! Can you check how good the regional leagues are too (if you are familiar with it)? I'm not sure how well they work, so it would be good to have another look at it.

Tar det på norsk jeg, hehe :lol:

Du tenker da på opprykk/nedrykk, og at lag kommer i riktig avdeling? Jeg gikk fort igjennom avdelingene nå, og det ser bra ut. Jeg er ikke akkurat noen racer i geografi, men det var ingen lag som skilte seg veldig ut.

Link to post
Share on other sites

10 minutes ago, Warg92 said:

Tar det på norsk jeg, hehe :lol:

Du tenker da på opprykk/nedrykk, og at lag kommer i riktig avdeling? Jeg gikk fort igjennom avdelingene nå, og det ser bra ut. Jeg er ikke akkurat noen racer i geografi, men det var ingen lag som skilte seg veldig ut.

Helt fint med norsk ja! :D

Ja, jeg har prøvd å sette det opp så lagene skal komme i rette regionale divisjoner, basert på fotballkretsene. Så har prøvd å linke alt inn korrekt, men siden det tross alt er ujevnheter angående hvilke kretser som har lag ned fra Norsk Tipping ligaen, så er det noen ganger det knoter seg til. Tror ikke det er noen måte å fikse det 100% på, men greit om det ser sånn tålelig ut... Men det høres jo ut som om det ikke er full krise da, om ikke annet. Takk for tilbakemeldingen! :) 

Link to post
Share on other sites

Heii! Jeg tar det liksom godt på norsk siden lettere å forklare ting, haha

Jeg har simmet til 2027 for deg.
Og har gått igjennom alle 4.divisjonene for deg, for å se om det var noen feil.
Jeg har da gått igjennom alle klubbene i 2027, sjekket klubben og dobbelsjekket med NFF sin database/nettside om det stemmer overens.
Jeg håper dette hjelper deg! Setter virkelig pris på en person som bryr seg så mye om de lavere divisjonene i norge i FM! Kjør på!
 

Ting jeg har funnet så langt er:

Oppsal IF er Oslo klubb Havnet i Østfold divisjonen

Sander IL er Indre Østfold klubb, havnet i Akershus

Huringen IL er Buskerud klubb, havnet i Oslo 2 (litt merkelig, stadionen befinner seg i Asker, men registrert i Buskerud sitt krets)

Lille Tøyen FK er Oslo klubb, havnet i Vestfold
Manglerud Star Fotball er også Oslo klubb, havnet i Vestfold
Stoppen SK er Buskerud klubb, havnet i Vestfold

Gran IL er Indre Østfold klubb, havnet i Telemark
Lyn 2 er Oslo klubb, havnet i Telemark
Oldenborg er Oslo klubb, hanvet i Telemark

Valestrand Hjellvik FK er Hordaland klubb, havnet i Agder
Skjold IL er Rogaland klubb, havnet i Agder

Austevoll IK er Hordaland klubb, havnet i Sogn og Fjordane
Fana 2 havnet er Hordaland klubb, havnet i Sogn og Fjordane
osterøy IL er hordaland klubb, havnet i Sogn og fjordane
Tertnes IL er hordaland klubb, havnet i Sogn og Fjordane
Voss FK er hordaland klubb, havnet i sogn og fjordane

Valdres FK er Indre østland klubb, havnet i Nordmøre og romsdal

Namsos IL er Trøndelag klubb, havnet i Nordland

Alvdal IL er trøndelag klubb, havnet i Troms
SPK Hardhaus er Hålogaland klubb, havnet i Troms
Kongsvinger 2 er indre østland klubb, havnet i Troms

Eidskog Fotball er indre østland klubb, havnet i Finnmark
Flisa Fotball er Indre østland klubb, havnet i FInnmark
 

Edited by dahyperion
Link to post
Share on other sites

12 hours ago, dahyperion said:

Heii! Jeg tar det liksom godt på norsk siden lettere å forklare ting, haha

Jeg har simmet til 2027 for deg.
Og har gått igjennom alle 4.divisjonene for deg, for å se om det var noen feil.
Jeg har da gått igjennom alle klubbene i 2027, sjekket klubben og dobbelsjekket med NFF sin database/nettside om det stemmer overens.
Jeg håper dette hjelper deg! Setter virkelig pris på en person som bryr seg så mye om de lavere divisjonene i norge i FM! Kjør på!
 

Ting jeg har funnet så langt er:

Oppsal IF er Oslo klubb Havnet i Østfold divisjonen

Sander IL er Indre Østfold klubb, havnet i Akershus

Huringen IL er Buskerud klubb, havnet i Oslo 2 (litt merkelig, stadionen befinner seg i Asker, men registrert i Buskerud sitt krets)

Lille Tøyen FK er Oslo klubb, havnet i Vestfold
Manglerud Star Fotball er også Oslo klubb, havnet i Vestfold
Stoppen SK er Buskerud klubb, havnet i Vestfold

Gran IL er Indre Østfold klubb, havnet i Telemark
Lyn 2 er Oslo klubb, havnet i Telemark
Oldenborg er Oslo klubb, hanvet i Telemark

Valestrand Hjellvik FK er Hordaland klubb, havnet i Agder
Skjold IL er Rogaland klubb, havnet i Agder

Austevoll IK er Hordaland klubb, havnet i Sogn og Fjordane
Fana 2 havnet er Hordaland klubb, havnet i Sogn og Fjordane
osterøy IL er hordaland klubb, havnet i Sogn og fjordane
Tertnes IL er hordaland klubb, havnet i Sogn og Fjordane
Voss FK er hordaland klubb, havnet i sogn og fjordane

Valdres FK er Indre østland klubb, havnet i Nordmøre og romsdal

Namsos IL er Trøndelag klubb, havnet i Nordland

Alvdal IL er trøndelag klubb, havnet i Troms
SPK Hardhaus er Hålogaland klubb, havnet i Troms
Kongsvinger 2 er indre østland klubb, havnet i Troms

Eidskog Fotball er indre østland klubb, havnet i Finnmark
Flisa Fotball er Indre østland klubb, havnet i FInnmark
 

Flott! Det var det jeg også ser, og jeg er ikke sikker, men mistenker at noe av det er fordi det blir feil antall basert på hvem som rykker ned til 4.div... I virkeligheten ville man jo kun justert litt på antallet og vips, men det, så vidt jeg vet, ikke noe støtte for det i FM. Men skal gå igjennom alle disse klubbene for å se at jeg har satt korrekte regioner på dem, spesielt de som havnet langt unna der de holder til!

Takk for hjelpen! :) 

Link to post
Share on other sites

4 hours ago, ahl0005 said:

Status? Noen eta på når neste oppdatering kommer?

Ikke stort å melde annet enn at jeg jobber med saken. Ting tar mer tid når man har fått seg en unge, så kan ikke bruke like mye tid som før. TTT! ;) 

Link to post
Share on other sites

On 13/04/2024 at 16:24, eltarian said:

Hey!

Thanks for the database!

Does it work with the latest patch from 9th April?

 

I was wondering the same @XaW :) Thanks for again making this great file! 

Link to post
Share on other sites

On 13/04/2024 at 16:24, eltarian said:

Hey!

Thanks for the database!

Does it work with the latest patch from 9th April?

 

3 hours ago, Quickzz said:

 

I was wondering the same @XaW :) Thanks for again making this great file! 

Hey, yeah, it should work, but I always suggest to create a test run for about 5 seasons before committing to any custom files. Especially if you use any other files with it, as I haven't tested anything with other files.

Link to post
Share on other sites

@XaW allright, thanks :) ! Is it worth it to wait until the next update, or should we wait weeks/months for that? Otherwise I will start a save :D 

 

Edit: and is it maybe better to vink the box "add players to playable teams"? Because moest 2nd or 3th teams are empty.

Edited by Quickzz
Link to post
Share on other sites

5 hours ago, Quickzz said:

@XaW allright, thanks :) ! Is it worth it to wait until the next update, or should we wait weeks/months for that? Otherwise I will start a save :D 

Edit: and is it maybe better to vink the box "add players to playable teams"? Because moest 2nd or 3th teams are empty.

I can't guarantee when/if the next versions comes along, so if you want to play, then just go ahead.

And yes, I would advise you to tick that box.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...