Jump to content
Sports Interactive Community

Recommended Posts

Then download this to make sure your DirectX is up to date (even if you've recently done this, please try again) - Offline installer, will need downloading, run the exe then unzip into a folder (create your own folder so you know where it's located) and once the files populate in this folder, run DXSETUP - http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=8109

ISSO HAVIA FUNCIONADO PARA MIM!

POR QUE ATUALIZARAM PRA VERSAO 2.20? 

MEU FM 20 PAROU DE FUNCIONAR DE NOVO...PORRA!

EU ODEIO VOCES! TO CANSADO DESSA MERDA JA

What exactly happens now when you try and launch the game? Do you get any kind of error message? If so, what does it say?

Also may be worth posting your DxDiag, details on how to do so here - https://community.sigames.com/faq/football-manager-2020/238_how-to/241_pc/how-to-find-my-system-dxdiag-r844/

Thanks.

O que exatamente acontece agora quando você tenta iniciar o jogo? Você recebe algum tipo de mensagem de erro? se sim, o que isso diz?

Também pode valer a pena postar seu DxDiag, detalhes sobre como fazê-lo aqui - https://community.sigames.com/faq/football-manager-2020/238_how-to/241_pc/how-to-find-my-system-dxdiag-r844/

Obrigado.

Eu agradeço sua ajuda, mas vocês não lêem o que eu escrevo. 

Eu já expliquei o que acontece ao tentar abrir o jogo.

Já expliquei com detalhes .

O jogo em modo tela cheia fica somente na tela preta, nada acontece....fica eternamente na tela preta. 

Se Clico em alt + enter, ele muda pra modo janela e aí sim o jogo funciona .

Já expliquei também que o jogo funciona com driver antigo da NVidia, mas não funciona com o driver atual.

Expliquei também queno jogo funciona com a placa de vídeo integrada (Intel) que é ruim, mas não funciona com a GTX 1050 TI.

Já expliquei expliquei expliquei e nada de solução....nunca joguei o FM 20 desde o seu lançamento até hoje, pq vcs não sabem otimizar o jogo. Meu notebook gamer é sensacional, funcionam todos os meus outros jogos. Só não funciona o FM 18, 19 e 20.

Quero meu dinheiro de volta, já que vocês não sabem resolver meu problema !

13 小时前, vamcj说:

Eu agradeço sua ajuda, mas vocês não lêem o que eu escrevo. 

Eu já expliquei o que acontece ao tentar abrir o jogo.

Já expliquei com detalhes .

O jogo em modo tela cheia fica somente na tela preta, nada acontece....fica eternamente na tela preta. 

Se Clico em alt + enter, ele muda pra modo janela e aí sim o jogo funciona .

Já expliquei também que o jogo funciona com driver antigo da NVidia, mas não funciona com o driver atual.

Expliquei também queno jogo funciona com a placa de vídeo integrada (Intel) que é ruim, mas não funciona com a GTX 1050 TI.

Já expliquei expliquei expliquei e nada de solução....nunca joguei o FM 20 desde o seu lançamento até hoje, pq vcs não sabem otimizar o jogo. Meu notebook gamer é sensacional, funcionam todos os meus outros jogos. Só não funciona o FM 18, 19 e 20.

Quero meu dinheiro de volta, já que vocês não sabem resolver meu problema !

Olá, posso confirmar que o jogo funciona se:
1.) você muda o jogo para o modo Window
2.) ou usando o driver mais antigo da placa gráfica Nvidia

Se o exposto acima for verdadeiro, você pode nos informar qual versão do driver da Nvidia está funcionando para você e também a versão para a qual não funciona para você, por favor?

Além disso, você poderá anexar seu Dxdiag para que possamos verificar, por favor?

Aguardamos a sua resposta.

Hello, Can I confirm that the game works if:
1. ) you change the game to Window mode
2.) or by using the older Nvidia graphics card driver

If the above is true, can you let us know which Nvidia driver version is working for you and also the version for which it doesn't work for you, please?

In addition would you be able to attach your Dxdiag for us to check, please?

Looking forward to your response.

On 13/12/2019 at 05:55, Jimmy Wong said:

Olá, posso confirmar que o jogo funciona se:
1.) você muda o jogo para o modo Window
2.) ou usando o driver mais antigo da placa gráfica Nvidia

Se o exposto acima for verdadeiro, você pode nos informar qual versão do driver da Nvidia está funcionando para você e também a versão para a qual não funciona para você, por favor?

Além disso, você poderá anexar seu Dxdiag para que possamos verificar, por favor?

Aguardamos a sua resposta.

Hello, Can I confirm that the game works if:
1. ) you change the game to Window mode
2.) or by using the older Nvidia graphics card driver

If the above is true, can you let us know which Nvidia driver version is working for you and also the version for which it doesn't work for you, please?

In addition would you be able to attach your Dxdiag for us to check, please?

Looking forward to your response.

As afirmações (1) e (2) estão corretas!

A versão do driver da Nvidia que funciona no FM20 é a 436.15 (27/08/2019)!

Todas as demais versões acima desta, o jogo não funciona. Fica na tela preta.

Por exemplo, a versão mais atual do driver da Nvidia, 441.66 não funciona!

Segue meu DxDiag

---

Statements (1) and (2) are correct!
The Nvidia driver version that works on the FM20 is 436.15 (27/08/2019)!
All other versions above this, the game does not work. It is on the black screen.

For example, the most current version of the Nvidia driver, 441.66 does not work!

DxDiag.txt

26 minutes ago, Jimmy Wong said:

What Windows version are you using? For example, are you using 1903 version?

I am using the latest windows, 1909. Fully updated.

por favor, não demore mais 3 dias para me responder. Desse jeito iremos chegar no lançamento do FM21 sem eu ter jogado o FM20.

It is strange that the game works on 436.15 only. We have machines which have the latest Nvidia graphics driver 441.66 and along with 1909 Windows update and do not have this black screen issue when the game is in fullscreen. 

If FM20 works on a certain version of the Nvidia driver and also the Intel, it would suggest to us that the driver was not updated properly.

How did you update the Nvidia driver, was it via the Geforce Experience application, if so there might be an error when you update the driver rather than a fresh installation?

We would suggest you uninstall the Nvidia graphics driver and the Nvidia GeForce Experience application, and then install the 441.66 version via the Nvidia website to see if this works, please? 

Let us know how you get on, please. Thanks.

É estranho que o jogo funcione apenas no 436.15. Temos máquinas que possuem o driver gráfico mais recente da Nvidia 441.66 e a atualização do Windows para 1909 e não apresentam esse problema de tela preta quando o jogo está em tela cheia.

Se o FM20 funcionar em uma determinada versão do driver da Nvidia e também da Intel, sugerimos que o driver não tenha sido atualizado corretamente.

Como você atualizou o driver da Nvidia, por meio do aplicativo Geforce Experience, se houver, pode haver um erro ao atualizar o driver em vez de uma instalação nova?

Sugerimos que você desinstale o driver gráfico da Nvidia e o aplicativo Nvidia GeForce Experience e instale a versão 441.66 no site da Nvidia para verificar se isso funciona, por favor?

Deixe-nos saber como você se dá, por favor. Obrigado.

Eu fiz a instalação limpa. Já fiz esse processo mais de 6 vezes.

Não tem nada a ver com falha de instalação do Driver.

Pelo visto vocês não irão resolver a questão .

O jogo está mal otimizado....

Versão antigas como FM16, FM15, FM14, FM13, FM12 e FM11 funcionam perfeitamente com o driver 441.66 da NVIDIA, assim como todos os meus outros games funcionam perfeitamente.

Só não funciona o FM18, FM19 e FM20.

Ninguém capaz de solucionar ?

Are you using any FM related third-party programme? 

Can you send us your Belarc report, please? Details on how to do it is here: 

1 hour ago, Jimmy Wong said:

Are you using any FM related third-party programme? 

Can you send us your Belarc report, please? Details on how to do it is here: 

no, I don't use any third party programs

3 hours ago, vamcj said:

no, I don't use any third party programs

No problem.

Let us know when you send through the Belarc file. 

On 18/12/2019 at 10:58, Kyle Brown said:

No problem.

Let us know when you send through the Belarc file. 

I emailed the Belarc file

E aí?? Receberam meu relatório bellarc?

Já tem resposta de como resolver ? Já vou poder jogar esse fds?

Já que ninguém resolve, eu quero meu dinheiro do game de volta.

Comprei o FM20 na data de lançamento e até hoje não consegui jogar devido a este problema. 

Portanto, muito decepcionado e irritado , eu digo que quero meu dinheiro de volta 

As you are able to run FM20 on a specific version, we know it's definitely a specific problem with the Nvidia driver. We would suggest right-clicking on the desktop and changing the Nvidia Control Centre settings to see if you can configure it to work in this instance - whilst not ideal you do also have the option of playing Windowed and stretching it out so it fills the entire screen. 

We will look into this further and will update you once we are able to.

Sorry for the inconvenience.

5 hours ago, Jimmy Wong said:

As you are able to run FM20 on a specific version, we know it's definitely a specific problem with the Nvidia driver. We would suggest right-clicking on the desktop and changing the Nvidia Control Centre settings to see if you can configure it to work in this instance - whilst not ideal you do also have the option of playing Windowed and stretching it out so it fills the entire screen. 

We will look into this further and will update you once we are able to.

Só quero meu dinheiro de volta.

Absurdo isso!

Hello @vamcj,

I understand your frustration, as Jimmy said this one is now under review to be fixed when possible.

Did you try to change the Nvidia configuration he recommended? Did it work?

Best regards

4 hours ago, AlienIR said:

Hello @vamcj,

I understand your frustration, as Jimmy said this one is now under review to be fixed when possible.

Did you try to change the Nvidia configuration he recommended? Did it work?

Best regards

It is not possible to play in windowed mode and then drag the edges to make it bigger, because in doing so the screen will turn black again. it just doesn't work at all what you suggested. I am not completely convinced that the problem is from Nvidia, because all my other games work without problems with the newer drivers. Is it possible to return my money? I am very frustrated with you. FM is my favorite game, but I want my money back to buy another game in an attempt to have fun, since FM was not able.

Edited by vamcj

I understand your frustration. Our dev team are investigating this issue.

If you wish for a refund you can contact the retailer that you have brought the game from.

If you brought it via the Steam store, please click on this link for more info:  https://store.steampowered.com/steam_refunds/