Jump to content
Sports Interactive Community

Recommended Posts

Gibt es bei den Ecken ein Balancing-Problem? 

Aktuell nutze ich die selben Einstellungen wie im FM19, wo es nicht zu dieser hohen Anzahl an Toren nach Ecken kam. Seit dem letzten Update kommt es aber in fast jedem Spiel zu einem Tor nach einer Ecke (die ersten 18 oder 19 Spiele habe ich vor dem letzten Update absolviert), oder einem weiten Freistoß von den Außenpositionen (was die hohe Anzahl an Toren nach Freistößen erklärt). Ebenfalls fließen hier die Tore, die eine indirekte Folge einer Ecke sind, nicht ein, aber 50 Tore aus der Zone um den Elfmeterpunkt herum scheinen mir auch etwas viel.
Im FM 17 habe ich schon darauf hingewiesen, dass die Voreinstellungen, insbesondere beim Verteidigen solcher Standards, extrem schwach sind und deshalb nachgebessert werden sollten. Ich kann leider nicht nachhalten, wie weit die KI sich auf meine Standards einstellt (also sie von den Voreinstellungen abweicht), doch aktuell ist es scheinbar kein Problem, diese relativ leicht auszuhebeln.

Currently I use the same settings as in FM19, where there was not this high number of goals to corners. But since the last update, almost every game has a goal after a corner (I played the first 18 or 19 games before the last update), or a long free kick from the outer positions (which explains the high number of goals after free kicks). Also, the goals that are an indirect result of a corner are not included here, but 50 goals from the zone around the penalty point also seem a bit much to me.
In FM 17, I pointed out that the defaults, especially when defending such standards, are extremely weak and should be improved. Unfortunately, I can't keep track of how far the AI adjusts to my standards (i.e. how far it deviates from the defaults), but at the moment it doesn't seem to be a problem to bypass them relatively easily.

20191210112256_1.jpg

20191210112421_1.jpg

20191210112426_1.jpg

vor 5 Stunden schrieb djdookie:

I guess you will get more answers if you try to post in english.

The German forum can be found here: ;)

https://community.sigames.com/forum/676-football-manager-german-language-discussion/

I already know and did this ;) But the mod from the German forum ( @KUBI) told me that it should be no problem posting here in German. As some of the mods and admins already "know" me I'm sure they will ask if there are further questions

It's easy to make a basic online translation nowadays, I added it to the opening post.