Jump to content
Sports Interactive Community
Simon Tipple

[Argentina] Data Issues

Recommended Posts

Please post any data issues related to Argentina here.

As much of the data is subjective we’d ask that you respect everyone’s opinion and accept that the final decision is that of our club researchers and our heads of research.          

We also request you please adhere to the following three point plan when posting in the data topics:

·        State what you think is specifically wrong with a particular piece of data.              

·        State what you think the data should be.                            

·        State reasons/proof for your suggested corrections/improvements.                         

Please note that any non-data issues for Argentina should be posted in the appropriate thread within the League Specific Issues Forum. This would include issues such as league scheduling and league rules.

Summary: River Plate player "Milton Casco" appears as a right back. He actually has been playing left back for the club for years now, rarely ever at right back.

Description of Issue: While recently he played one or two games for Argentina (latest Copa America) at right back. He always plays at left back for River Plate since he joined years ago. If you don't want to take it from me (die hard River Plate fan), on TransferMarkt you can see his main position is left back: https://www.transfermarkt.us/milton-casco/profil/spieler/115183 . Please make his main position left back.

File Uploaded to OwnCloud/also attatched to this: MiltonCascoPosition.png (here you can see that FM shows that Casco can play both left and right back but is defaulted at right back and therefor trains to be a right back)

MiltonCascoPosition.png

Hi Joaquín, 

In the DB he is set as left wing as his natural position (20) 

Problema: CP (o CA segun corresponda tambien) bajos en algunos juveniles del club Boca Juniors. Juveniles: Pedro Velurtas, Kevin Duarte, Ivan Alvariño, Renzo Giampaoli y sobre todo Ezequiel Zeballos.

Corrección: aumentar la CP de esos jugadores según una valoración más ajustada a la temporada actual.

Argumentos: Velurtas y Duarte vienen de ganar campeonatos juveniles con el club y son habituales actualmente de los últimos partidos de Reservas, mientras que Renzo Giampaoli es titular indiscutido de reserva y en muy buen nivel en sus ultimos partidos; por su parte, Ivan Alvariño ha hecho hasta pretemporada con la primera división actualmente. y el caso mas relevante de Zeballos, Ezequiel es titular actual y figura notoria de la sub 17 de argentina, llegando incluso a ser considerado segun los dichos del entrenador de turno como "zeballos y 10 mas", y los captadores en los medios y conocedores del club lo que se considera "la máxima promesa actual de la cantera".

Edited by ovejita19
error faltante

Problemas: posiciones faltantes en algunos juveniles de Boca Juniors. Jugadores: Ezequiel Cañete, Juan Pablo Cabaña.

Correcion: Ezequiel Cañete le falta la posicion de DL (c) y MC. y juan Pablo cabañas le falta la posicion de MPI.

Argumentos: son las posiciones actuales donde se desempeñan como titulares habituales actualmente en el torneo de Reserva del equipo.

Problema: en el juego a Carlos tevez se le vence el contrato en diciembre de 2020. 

Correccion: ponerle que finaliza el contrato en diciembre de 2019.

Argumentos: https://www.transfermarkt.es/carlos-tevez/profil/spieler/4276#/

Problema: jugadores de reserva/juveniles faltantes en Boca Juniors. 

Correcion: agregar a Rodrigo Montes (LAT D), Franco Caceres (LAT IZQ y MI) indiscutidos de 4ta y habituales de convocatorias del equipo de reservas. agregar Marco Cenci (Lat IZQ), Damián Puebla (MC y MPI) comprado la temporada anterior despues de destacarse en el ascenso arg, y a Luca Langoni y Julián Carrasco, todos habituales y titulares de sexta division, por sobre otros que tambien estan en el juego. Balthazar Bernardi (LAT IZQ) de quinta division, titular de la categoria. 

Argumentos: 
https://www.bocajuniors.com.ar/el-club/tall-infmay19 formaciones de la pag oficial del club correspondiente como ejemplo, de este ultimo mes, por ejemplo.

Player "Matias Suarez" from River Plate is said to return from vacation on July 23rd when in reality he is playing a very important Libertadores game on that same day for River vs Cruzeiro. While I don't know what exact day he had returned from vacation, I know he had to return prior to this game or else there's no chance he would have played and started. Please see images below (While screenshot shows Casco as returning on July 23rd, know that the game also shows the same for Suarez).

Annotation 2019-11-01 172622.png

Annotation 2019-10-31 212835.png

Annotation 2019-10-31 212834.png

Revelación

Alguien puede fijarse si en la beta está la altura correcta de Lautaro Valenti, defensa central de Lanús? Mide 1,88mts pero en el FM 19 aparece que mide 1,72mts, siendo que es un defensor central corpulento.

Fuente: https://www.transfermarkt.es/lautaro-valenti/profil/spieler/625202

https://ibb.co/f0gBgph

Edited by Gastofm

Revelación

Otro error que veo en el FM19 es la cantidad de tiempo que estuvo Ricardo Zielinski en la banca de Atl. Tucumán como DT. Allí aparece que esta en este club desde 1992

asd.png

zielinski ricardito.png

On 31/10/2019 at 17:09, Joaquin Matticoli said:

Resumen: el jugador de River Plate "Milton Casco" aparece como un lateral derecho. En realidad, ha estado jugando para el club desde hace años, rara vez en el lateral derecho.

Descripción del problema: si bien recientemente jugó uno o dos juegos para Argentina (la última Copa América) en el lateral derecho. Siempre juega en el lateral izquierdo para River Plate desde que se unió hace años. Si no quieres quitármelo (fanático de River Plate), en TransferMarkt puedes ver que su posición principal se deja atrás:  https://www.transfermarkt.us/milton-casco/profil/spieler/115183  . Por favor, haga su posición principal izquierda atrás.

Archivo subido a OwnCloud / también adjuntado a esto: MiltonCascoPosition.png (aquí puede ver que FM muestra que Casco puede jugar tanto hacia la izquierda como hacia la derecha, pero está predeterminado en la parte posterior derecha y por lo tanto los trenes deben estar a la derecha)

MiltonCascoPosition.png

También esta el caso de Pinola o Ponzio. Que ante la ausencia de Casco por la parte izquierda, Pinola o Ponzio pasan a jugar por la izquierda.

Otro gran problema que veo, es el tema de cotización de fichajes. Es inexplicable como un jugador joven con gran potencia y proyección se te vaya por tan poco valor (menos de 10Millones de Euros), cuando en realidad el mercado futbolero cada vez cotizan más sus jugadores. Otra cosa, es que me gustaría que jugadores como Palacios, Montiel, Martínez Quarta, etc tengan como parte de objetivos a largo plazo no jugar a Boca porque en partidas suelen algunos de estos irse a Boca. Lo mismo con Zárate, en donde una partida de fm19 se me fue a River.

5 minutes ago, Gastofm said:

Otro gran problema que veo, es el tema de cotización de fichajes. Es inexplicable como un jugador joven con gran potencia y proyección se te vaya por tan poco valor (menos de 10 millones de euros), cuando en realidad el mercado futbolero cada vez cotizan más sus jugadores. Otra cosa, es que me gustaría que jugadores como Palacios, Montiel, Martínez Quarta, etc. tengan como parte de objetivos a largo plazo no jugar a Boca porque en partes suelen ser algunos de estos irse a Boca. Lo mismo con Zárate, en donde una partida de fm19 se me fue a River.

Un ejemplo de esto es Agustín Urzi, volante/win de Banfield. Un joven argentino que la rompe en la Sub 20 de Argentina y que mostró muy buena imagen. Clubes como Boca, River, clubes europeos lo buscaban y el club en el que esta (Banfield) le pedía 20 Millones por su cláusula de transferencia.  Mientras que en el juego cotiza menos 3 millones de Euros, y aunque el jugador explotará en su equipo y siendo joven, su cotización no aumentaría mucho. Es más, seguramente ante la intención de compra de algún club poderoso (donde pida muy poco dinero), este se largue. Es muy difícil dirigir así un club sudamericano (en este caso Argentina) en el cual la cotización debería ser diferente y no tan bajo como lo es. 

Fuente: http://ar.marca.com/claro/futbol/boca-junior/2019/05/30/5ceff253ca4741a6778b45b6.html

urzi.png

De lo que vi (menos de 2 horas jugadas) . 

Martín Seri aparece como jugador libre cuando ya está retirado (fue mánager de San Martín de Tucuman hasta el año pasado ) 

https://www.lagaceta.com.ar/nota/804759/deportes/san-martin-cambio-funciones.html

Atletico Tucuman amplió la capacidad de su estadio para esta temporada 

https://www.saf.com.ar/club/atletico-tucuman/estadio

https://es.m.wikipedia.org/wiki/Estadio_Monumental_José_Fierro

On 03/11/2019 at 13:21, Sutharam[FM_CHAMP] said:

Look at this guy. He is too good. im Southampton and he wanted  £125000 m/pw.

juan forlin.PNG

juan forlin 2.PNG

Have updated him slightly.

In future, please log in the appropriate Nation Data Issues thread (which the Head Researchers will see) rather than make new threads when they probably won't. Thanks.

Good, I found an error about the averages in the first division of Argentina in the following teams: Defensa y Justicia and Aldosivi
Edited by gonpirata

Dint have screenshots of them, and cant remember but there are some players i have crossed with incomplete history. Example here with Carlos Tevez in the 18/19 season. 776702742_Skjermbilde2019-11-04kl_18_27_59.thumb.png.2b46e69add2bdbef7eee6ed92f59fd3f.png

@Llainen There was an error in Tevez's playing history with a join date in the wrong place. That's been fixed now for the RELEASE version of the database, thanks for spotting this.

In my save I'm seeing errors regarding attendance numbers and club wage bills.

Velez is first in the league with around 5 or 6 matches played and their average attendance exceeds 40,000, including two sellouts. In reality they wouldn't sell out unless it was a home match in the Libertadores finals. Other teams like Arsenal de Sarandi also have inflated attendance numbers. I'm not sure if this is because average attendance is coded wrongly, or because there is a bug regarding attendance in important matches.

I uploaded two saves named Argentina ticket sales early and Argentina ticket sales late. Also, here is a link to the football association's latest research regarding club data, which includes average attendance during the previous season. You can see Velez averaged 15,000 despite having an exciting team.

https://drive.google.com/file/d/1-FHG-TdoDB8IbSCn3Eio2QtG4BUWNbJ5/view

As for wages, I again seen Velez with problems. In my save Velez has the second highest wage bill, which is probably nonsense but I can't prove it. 

On ‎01‎/‎11‎/‎2019 at 22:28, Joaquin Matticoli said:

Player "Matias Suarez" from River Plate is said to return from vacation on July 23rd when in reality he is playing a very important Libertadores game on that same day for River vs Cruzeiro. While I don't know what exact day he had returned from vacation, I know he had to return prior to this game or else there's no chance he would have played and started. Please see images below (While screenshot shows Casco as returning on July 23rd, know that the game also shows the same for Suarez).

Annotation 2019-11-01 172622.png

Annotation 2019-10-31 212834.png

For the RELEASE version of the database, I've changed his return date from the Copa America to the 19th, hopefully that will enable him to be available for that 23rd fixture.

Argentine players with wrong nationality:

Lucas Mazieres (14250946) of Tigre, Antigua and Barbuda nationality. He is Argentine.

Maxi Caceres (14043044) of Real Pilar, Antigua and Barbuda nationality. He is Argentine.
 Cristian Corbalan (14250709), Armenian nationality, he is Argentine.

problema:  Marcelino Moreno (LANUS) le falta su posicion actual.

corrección: deberia sumarsele MC, posición donde se desempeña actualmente y donde saco su mejor versión, llegando a su mejor nivel. 

argumentos: la ultima temporada vino jugando en el mediocampo y ya hace bastante que no lo hace como extremo.

Excuse my English. I started a race with Boca and near the end of the first season I knew that the gymnastics coach (Diego Maradona) had been fired for his bad position in the league even though his team was in tenth place. When I entered to see that other coaches were fired, I was surprised to see the name of Marcelo Gallardo, the best coach in the history of River Plate. Check River's profile and was fired for bad results. The problem is that when I review these "bad results" I was surprised to find good results and even get an international degree. It seems like a big mistake because beyond that Gallardo would never be fired in real life, he was fired in an unreal way and makes me believe that maybe it will happen to me in the future. I hope you understand the message, thank you very much.

Perdonen mi ingles. Comencé una carrera con Boca y cerca de terminar la primera temporada me enteré que el entrenador de Gimnasia (Diego Maradona) había sido despedido por mala posición en liga a pesar de que su equipo iba en el décimo lugar. Cuando entre para ver que otros entrenadores fueron despedidos me lleve la sorpresa de ver el nombre de Marcelo Gallardo, mejor entrenador de la historia de River Plate. Revise el perfil de River y fue despedido por malos resultados. El problema es que cuando reviso esos "malos resultados" me llevo la sorpresa de encontrar buenos resultados y hasta la obtención de un titulo internacional. Me parece un error gigante por que más allá de que Gallardo no sería despedido jamas en la vida real, fue despedido de forma irreal y me hace creer que quizás a mi en un futuro me pase. Espero que se entienda el mensaje, muchas gracias.

Captura.thumb.PNG.ba72db8322bd76796ad0125b9f85337f.PNG

2.thumb.PNG.15b798c640b9b3779eecc6d98232b48d.PNG

Hi, can you set Carlos Horacio Moreno (86043382) as NFE? He unfortunately has passed away.  Many thanks

No hay mucho para agregar... Arranque una carrera el 31 de diciembre en Brasil (Para jugar con el Inter Miami el 1 de enero) y me llevo la sorpresa de que al no haber campeón de Libertadores el representante sudamericano en el Mundial de Clubes es SAN MARTIN DE TUCUMÁN, de la B Nacional.

Captura.thumb.PNG.bdbb79631e4bd7cbeda3086af144d73b.PNG

On 08/11/2019 at 20:54, Alannbj21 said:

Excuse my English. I started a race with Boca and near the end of the first season I knew that the gymnastics coach (Diego Maradona) had been fired for his bad position in the league even though his team was in tenth place. When I entered to see that other coaches were fired, I was surprised to see the name of Marcelo Gallardo, the best coach in the history of River Plate. Check River's profile and was fired for bad results. The problem is that when I review these "bad results" I was surprised to find good results and even get an international degree. It seems like a big mistake because beyond that Gallardo would never be fired in real life, he was fired in an unreal way and makes me believe that maybe it will happen to me in the future. I hope you understand the message, thank you very much.

Perdonen mi ingles. Comencé una carrera con Boca y cerca de terminar la primera temporada me enteré que el entrenador de Gimnasia (Diego Maradona) había sido despedido por mala posición en liga a pesar de que su equipo iba en el décimo lugar. Cuando entre para ver que otros entrenadores fueron despedidos me lleve la sorpresa de ver el nombre de Marcelo Gallardo, mejor entrenador de la historia de River Plate. Revise el perfil de River y fue despedido por malos resultados. El problema es que cuando reviso esos "malos resultados" me llevo la sorpresa de encontrar buenos resultados y hasta la obtención de un titulo internacional. Me parece un error gigante por que más allá de que Gallardo no sería despedido jamas en la vida real, fue despedido de forma irreal y me hace creer que quizás a mi en un futuro me pase. Espero que se entienda el mensaje, muchas gracias.

Captura.thumb.PNG.ba72db8322bd76796ad0125b9f85337f.PNG

2.thumb.PNG.15b798c640b9b3779eecc6d98232b48d.PNG

Otra vez lo mismo pero esta vez en Boca y con Gustavo Alfaro. Fue despedido por malos resultados en liga. No solo no obtuvo malos resultados en liga (va segundo) si no que llegó a la final de la Libertadores eliminando a River.  Claramente hay algun problema con la confianza de la directiva que hace que te echen a la minima racha negativa, espero que lo arreglen, es super importante.

Captura.thumb.PNG.4e695312ba68c09a8e520eb3cb4c3e04.PNG

Captura2.thumb.PNG.2e78291b2db9ed3bc81a24a43883aac2.PNG

Nicolas Dominguez, on loan at Velez from Bologna has Velez paying all of his wages- more than the entire first XI at Velez. Pretty sure it is Bologna that should be paying all his wages as it is not realistic 

Managers getting sacked for prioritising cups in Argentina (South America in general). Managers like Marcelo Gallardo consistently get sacked on every save for prioritising the Libertadores and finishing 4th in the league. This would never happen in real life as it’s common occurrence to prioritise cups in favour of sub par league performance for certain teams like Gallardo/River Plate

Argentina's record for most national team goals in a season (which is calendar year) is missing. It seems to be Gabriel Batistuta with 12 goals in 12 matches in 1998.

Fill the info in the 'Most Overall Goals by a Player in a Season' record and use 1 Jan as start date and 31 Dec as end date in that particular year.

Messi equalled the record in 2012 (although he only needed 9 games), but we use the first available record (just like the game does).

Can you please fill it?

Hi! There seems to be an issue with the "playing history" of players from the Argentine Primera Division for the 2018/19 season.

I have started a new save managing Brighton in the English Premier League (and can only view the Argentine leagues). I've been looking to bring in players from Brazil and Argentina on appealed work permits (3 points for the player's wage being in the top 25% of the top 30 earners at the club, and 1 point for an active player from a club playing in the top two leagues in South America). However, only the Brazilian players seem to win their appeals to be granted a WP. I noticed that in my save the Argentine players don't have a playing history for the 2018/19 season (despite the stats being in the database according to the editor), so I'm guessing that according to the WP appeal these players are not considered to be an active player in a top league in the first transfer window.

Can this be fixed in an upcoming update? Or could someone please point out what I'd need to edit in order to remedy this myself in the editor before restarting a similar save? Thanks!

5 hours ago, GegenPressClub said:

Hi! There seems to be an issue with the "playing history" of players from the Argentine Primera Division for the 2018/19 season.

I have started a new save managing Brighton in the English Premier League (and can only view the Argentine leagues). I've been looking to bring in players from Brazil and Argentina on appealed work permits (3 points for the player's wage being in the top 25% of the top 30 earners at the club, and 1 point for an active player from a club playing in the top two leagues in South America). However, only the Brazilian players seem to win their appeals to be granted a WP. I noticed that in my save the Argentine players don't have a playing history for the 2018/19 season (despite the stats being in the database according to the editor), so I'm guessing that according to the WP appeal these players are not considered to be an active player in a top league in the first transfer window.

Can this be fixed in an upcoming update? Or could someone please point out what I'd need to edit in order to remedy this myself in the editor before restarting a similar save? Thanks!

Best to bring it up in the bugs forum if the data is actually there. Nothing the researchers can do about it then :thup:

On 10/12/2019 at 21:15, Nørbæk said:

Best to bring it up in the bugs forum if the data is actually there. Nothing the researchers can do about it then :thup:

Ahhh yes, good point haha sorry about that. I'd initially started writing the post thinking that the data was missing entirely from the game. After double-checking with the database in the editor I should've looked for somewhere else to post this after. Thanks!

Lautaro Valenti (Lanus) is listed as 172cm on the game when actually he’s 188cm. Pretty big issue since he’s a CB but the game thinks he’s tiny with 3 jumping ability. I can’t play him for this reason.

I think you've got the transfer values set in the database completely wrong. For example, you can sign Exequiel Palacios for around £4m in January 2020, he's just agreed a move to Bayer Leverkusen IRL for £20m. Other wonderkids like Thiago Almada can be signed for even less, but transfermarkt.com (good source) lists his market value as £18m. I mean it's great that we can sign wonderkids for nothing, but rather gamebreaking and unrealistic.

Looking at the database, the value for a player of 131-140 reputation in Argentina is only £3m, but Nahitan Nandez who has 132 CA moved to Cagliari for £15m this summer. Compared to Brazil, the values set for Argentina are far lower above 130 reputation.

Estadio Doctores José y Antonio Castiglione (Club Atlético Mitre) has wrong pitch dimensions, in-game the width is 85m but measuring from Google Maps the width is 68m. Length seems to be accurate (105m).
The maximum pitch dimensions in-game are 120m length/90m width which I think should be reduced as well.

edit: Checking in the editor the pitch width is correctly set, but it seems because of the maximum pitch dimensions the AI changed it to 85m. There isn't much room to expand the pitch judging from pics/Gmaps so I'd recommend max 105m*68m which would stop the AI increasing the pitch width.

Additionally, Estadio Víctor Antonio Aguirre (Club Atlético Central Córdoba) has the same maximum pitch dimensions, but there is no room to expand the pitch from the current dimensions (100m*68m)

Edited by autohoratio

Juan Brunetta at Godoy Cruz ( 14182404)  

Argentinian nationality, but I believe he should have Italian second nationality as has been touted in various reports linking him to european teams recently and in the past.