Closed Thread
Results 1 to 45 of 45

Thread: Jouw Eerste Indruk

Amateur

De Demo is te downloaden. Ik ben daarom erg benieuwd naar jullie eerste indrukken. Wat hebben jullie ontdekt? Wat bevalt jullie en wat had er beter gekund.

Amateur

De Demo is te downloaden. Ik ben daarom erg benieuwd naar jullie eerste indrukken. Wat hebben jullie ontdekt? Wat bevalt jullie en wat had er beter gekund.

Amateur

De shirts, foto's en logo's zien er goed uit.

Amateur

Zoals vanouds. Even wennen, maar 't speelt erg lekker.

Dat met die budgetten is trouwens verschrikkelijk handig!

Amateur

Ik vind het spel een stuk verbetert!vooral deverwachtingen van de supporters en bestuur zijn een stuk beter!

Guest

ik ben het met Larrie eens

Op deze manier kan ej wat positiever beginnen aan het seizoen... al vind ik het wel wennen want er komt veel op je af..

Amateur

Ziet er goed uit, skin is ff wennen, maar het nieuws en transfercentrum is erg handig. Moet alleen de tactiek nog ff onder de knie krijgen, want ik verloor met Arsenal met 2 - 0 van KV Mechelen en met 3 - 2 van Lierse

Amateur

Ook met Arsenal bezig, 1-0 gewonnen van lierse .

Verrekte handig is toch wel het systeem dat je je transferbudget om kan zetten in loonbudget en andersom.

Amateur

Kan er ook wel mee te maken hebben dat ik Bruins gekocht heb en hem de voorkeur geef boven Fabregas.

Amateur

Hmm,kan het zo zijn dat de demo op Vista geen geluid heeft? Althans, als ik mijn 'geluidspaneel' (standaard van Vista) open en dan naar de mixer ga, staat FM 08 daar niet aangegeven.

Meer mensen die hier last van hebben?

Amateur

Komt denk ik omdat 't een demo is.

Amateur

<BLOCKQUOTE class="ip-ubbcode-quote"><div class="ip-ubbcode-quote-title">quote:</div><div class="ip-ubbcode-quote-content">Originally posted by sietze_psv:
    Hmm,kan het zo zijn dat de demo op Vista geen geluid heeft? Althans, als ik mijn 'geluidspaneel' (standaard van Vista) open en dan naar de mixer ga, staat FM 08 daar niet aangegeven.

Meer mensen die hier last van hebben? </div></BLOCKQUOTE>

Het zou er in zitten maar is er op het laatste moment toch uitgelaten. Je kan eventueel je fm2007 geluidsbestanden in een fm2008 sounds map zetten. Maar echt veel mis je niet aan het FM geluid vind ik zelf.

Amateur

<BLOCKQUOTE class="ip-ubbcode-quote"><div class="ip-ubbcode-quote-title">quote:</div><div class="ip-ubbcode-quote-content">Originally posted by Opperkleurder:
    <BLOCKQUOTE class="ip-ubbcode-quote"><div class="ip-ubbcode-quote-title">quote:</div><div class="ip-ubbcode-quote-content">Originally posted by sietze_psv:

Meer mensen die hier last van hebben? </div></BLOCKQUOTE>

Het zou er in zitten maar is er op het laatste moment toch uitgelaten. Je kan eventueel je fm2007 geluidsbestanden in een fm2008 sounds map zetten. Maar echt veel mis je niet aan het FM geluid vind ik zelf. </div></BLOCKQUOTE>

Dat geluid in 2007 was zo'n drama, ging helemaal nergens over :P

Amateur

Spel vandaag met de post binnengekregen, en ben het direct gaan spelen! Geweldig hoe het er uitziet. Het is even wennen, maar het is zeker een topperrrrrr

Guest

Al binnengekregen? Waar heb jij het besteld?

Amateur

Iedereen van de SI-forumstaff heeft 'm al binnengekregen

Amateur

Philip, ik kan de demo ook niet downloaden. Ben erg benieuwd naar de FaceGen. Kan je wat verschillende gezichtjes posten hier, als voorbeeld? zou super zijn!

Amateur

Ik ben nog lang niet blij met de nieuwe versie. Het voelt gewoon niet lekker aan. Ik hoop dat SI het met een eerste patch kan verbeteren

Amateur

<BLOCKQUOTE class="ip-ubbcode-quote"><div class="ip-ubbcode-quote-title">quote:</div><div class="ip-ubbcode-quote-content">Originally posted by FM-er:
    Ik ben nog lang niet blij met de nieuwe versie. Het voelt gewoon niet lekker aan. Ik hoop dat SI het met een eerste patch kan verbeteren </div></BLOCKQUOTE>

Heb het spel nu een dag gespeeld en vind het totaal niet realistisch. Speel met Ajax en sta 14e in de competitie. Ben weggespeeld door VVV, Heracles, De Graafschap, NEC en Sparta. De 2D Match Engine vind ik veel en veel minder dan die van FM 2007. Hoe zit het eigenlijk met de cijfers voor de spelers? Met heel veel geluk haalt er es eentje een 8, anders slechts spelers met een 7 of een 6.

Optisch ziet het spel er leuk uit en sommige features zijn ook leuk, maar het belangrijkste (lees hierboven) vind ik gewoon niet goed. Heel jammer....

Dutch Head Researcher
    You can take away my freedom but you\'ll never take my chips! What ? A fiver ? ah, there you go!

Als je zo kut staat, dan verdienen je spelers ook geen hoge cijfers

maar misschien is het toch een niet goed werkende tactic?

Amateur

Bovendien is het je eerste spel he. Zou je het leuk vinden als je nu al ongeslagen bovenaan zou staan?

Het is moeilijker geworden ja, maar daardoor ook leuker vind ik.

Amateur

<BLOCKQUOTE class="ip-ubbcode-quote"><div class="ip-ubbcode-quote-title">quote:</div><div class="ip-ubbcode-quote-content">Originally posted by Reddiablo:
    Als je zo kut staat, dan verdienen je spelers ook geen hoge cijfers

maar misschien is het toch een niet goed werkende tactic? </div></BLOCKQUOTE>

Ben een nieuwe game begonnen. Weer met Ajax. Ben nu al 15 wedstrijden ongeslagen . Wat een heerlijk spel is het toch hahaha. Maar de cijfers zijn nog steeds niet geweldig. Luque scoorde 4x tegen Feyenoord, maar kreeg toch maar een 9. Ach, waar zeuren we eigenlijk om, het is heerlijk om weer een nieuwe versie te kunnen spelen.

@ Opperkleurder: Ik zou het heerlijk vinden om nu al ongeslagen bovenaan te staan

Amateur

Mijn eerste indruk is helaas dat dit een **** spel is zonder een patch... erger me dan ook gruwelijk...
    mij lijkt met een goede update/patch/uitbreiding op fm 2007 er geen 50 euries voor nodig waren om een 'nieuwspel' op de markt te brengen, het tenslotte niet eens af!

Amateur

<BLOCKQUOTE class="ip-ubbcode-quote"><div class="ip-ubbcode-quote-title">quote:</div><div class="ip-ubbcode-quote-content">Originally posted by VdeJong:
    Mijn eerste indruk is helaas dat dit een **** spel is zonder een patch... erger me dan ook gruwelijk...
    mij lijkt met een goede update/patch/uitbreiding op fm 2007 er geen 50 euries voor nodig waren om een 'nieuwspel' op de markt te brengen, het tenslotte niet eens af! </div></BLOCKQUOTE>
    Welke bugs zijn dan zo erg?

Amateur

<BLOCKQUOTE class="ip-ubbcode-quote"><div class="ip-ubbcode-quote-title">quote:</div><div class="ip-ubbcode-quote-content">Originally posted by I'm Brian (and so is my wife!):
    <BLOCKQUOTE class="ip-ubbcode-quote"><div class="ip-ubbcode-quote-title">quote:</div><div class="ip-ubbcode-quote-content">Originally posted by VdeJong:
    mij lijkt met een goede update/patch/uitbreiding op fm 2007 er geen 50 euries voor nodig waren om een 'nieuwspel' op de markt te brengen, het tenslotte niet eens af! </div></BLOCKQUOTE>
    Welke bugs zijn dan zo erg? </div></BLOCKQUOTE>

nou, hoge ballen door het dak van het doel, veel buitenspel goalen, geen lekkere wedstrijdengine, en vooral dat er geen pressie kan worden gezet en dit is essentieel voor je hele tactiek, nu kun je de bal er gewoon in rennen als t ware

Amateur

oja, en een spelersdata waar naar mijn mening veel te veel fouten in zitten, spelers niet getransfereert, abilitys niet aangepast, nl talenten niet gewaardeerd, staf waar veel niet klopt, rival clubs die niet voldoende zijn bijgewerkt, relaties tussen spelers en staf (denk maar aan oranje en de afgeserveerde sterren, of van gaal/koeman), nl famous spelers, jee er zijn nog meerdere dingen... te veel geld voor de top 3 in nl, meen dat nederlandse clubs om de zoveel tyd haar eigen opgeleide talenten moet verkopen om t hoofd boven water te houden, ajax kan niet voor niks al dat transfergeld niet uitgeven omdat ze daar de gaten van t gemiste europees voetbal mee moet dichten en de aandeelhouders moet betalen, en ga zo maar door. ben vrij teleurgesteld in de game, vind dat er eigenlijk weinig progressie is gemaakt met fm 2007. daarbij de awards die erbij zijn gekomen in fm2008, die kon je in de editor van fm2007 zelf allemaal maken van scheidsrechters prijs tot snelste goal, dus dit zijn schijn opties die al bestonden. naar mijn mening had de stap veel groter kunnen zijn die fm had kunnen maken, maar k wacht op de patch dit zal misschien veel verandering brengen, en wellicht als k langer in een seizoen zit dat k meer nieuwe opties ga ontdekken en waarderen.

Guest

De eerste indruk van het spel is dat het er mooi uit ziet. Het is weer leuk om te spelen, echter de data valt me wat tegen.

Zo heeft FC Groningen maar een kassaldo van 1mln en een transferbudget van 2ton. Bij Ajax staat een toekomstige inkomstenstroom van ruim 11 mln. Kan iemand me die verklaren?

Ik vind Berg ondergewaardeerd, maar daar kan ik me wat bij voorstellen, aangezien die jongen nog niet echt bekend was, maar dat hij in de B selectie bij Groningen zit, en die nieuwe Sloveense spits niet vind ik dan wel weer raar.

Suarez lijkt me erg overgewaardeerd in dit spel, 5 wedstrijden 14 goals?

Maar neemt niet weg dat ik het weer heerlijk vind om de nieuwe versie te spelen. Dit zal weer vele uurtjes vrije tijd kosten. Dag sociaal leven.

Oh ja, tot slot, ik kreeg na het transferseizoen de melding dat ACV de meest actieve club in Nederland was qua transfers, ze hebben 19 spelers gehaald. Leuk om te weten, maar of het nut heeft dit te melden, het is een amateurclub.

Amateur

Bij de amateurs zitten soms wel talenten die je kan halen als je een eerste divisieclub bent.
    En de info over die transfers vind ik wel leuk.

Amateur

Het spel is en blijft gewoon geweldig.

Wat me echter de laatste paar jaren is opgevallen is dat NEC zo sterk is. Niet alleen spelen er zeer talentvolle spelers, ook weten ze uitstekende transfers voor elkaar te krijgen (in tegenstelling tot de werkelijkheid). Met een topclub is het in FM altijd moeilijk spelen tegen NEC. Ook nu weer scoort Tim Janssen per seizoen een keer of 20, dat moet ik in het echt nog zien gebeuren...

International Squad
    ] Winner World Cup Prediction League 2010

5-1 tegen Grun. Nog vragen?

International Squad

5-1 tegen de Treffers. Nog vragen?

Eerste indruk valt zeker heel goed mee

Guest

<BLOCKQUOTE class="ip-ubbcode-quote"><div class="ip-ubbcode-quote-title">quote:</div><div class="ip-ubbcode-quote-content">Originally posted by I'm Brian (and so is my wife!):
    Welke bugs zijn dan zo erg? </div></BLOCKQUOTE>

nou, hoge ballen door het dak van het doel, veel buitenspel goalen, geen lekkere wedstrijdengine, en vooral dat er geen pressie kan worden gezet en dit is essentieel voor je hele tactiek, nu kun je de bal er gewoon in rennen als t ware </div></BLOCKQUOTE>

VdeJong, je hebt helemaal gelijk, de match engine is gewoon heel erg slecht, met de beta patch is pressie opgelost! De vele gele en rode kaarten (vooral de middenvelders) ergeren me enorm. Ook de possession klopt helemaal niets van : Speelde met Ajax tegen VVV en ,met alle respect voor VVV, VVV had 59% possession!! Dit slaat natuurlijk nergens op

Amateur

Ik vind het wel een leuk spel, maar er klopt héél veel niet bij FC Den Bosch zoals posities en eigenschappen van spelers.

Part-timer
    ]Expecting new pc around 2009 and looking forward to FM 2010

Vond de demo zeer aardig met uitzondering van het felle wit van de skin.

Volledige spel (plus betapatch) is niet alleen zeer aardig maar behoorlijk verslavend. Ben niet alleen gewend aan de skin geraakt maar vindt hem zelfs wel prettig geworden (Is hij soms iets veranderd of is het mijn verbeelding?)

Zowel in demo als in volledige spel er al in geslaagd om een club te laten degraderen \o/

International Squad

LLM \o/

Semi Pro

Demo 1x gespeeld, was in de periode dat FM me totaal niet boeide.
    08 Wel gekocht (puur om SI te steunen), was niet van plan te gaan spelen. Toch maar geïnstalleerd en een game gestart. Veel te veel leagues geladen, dus even wat minder leagues uitgezocht.

Snelheid valt me mee, denk dat ik nog steeds teveel leagues heb draaien. Looks van het spel boeien me niet (gameplay boven graphics). Veder bevalt het spel prima, ben weer verslaafd aan het raken (wil naar bed, ah **** it, nog maar een wedstrijd...).
    Die meerjarenplannen van de besturen vind ik een leuke toevoeging aan het spel. Ik heb weinig last van bugs, alleen komen er soms vreemde uitslagen voor. Ik had in 10 weken 2x 5-4 en 1x 3-6. Mijn jeugdteam haalde ook vreemde resultaten: 0-8, 2-6, 0-6, 4-4 en 3-3 op rij...

Amateur

deze post betekent 4 op een rij voor LLM!
    Harwin; die rare resultaten heb ik ook op mijn save...
    Mijn laatste 3 matchen: 16 goals binnen en zelf 8 gescoord...
    Zal toch een nieuwe save worden na de echte patch (die hopelijk binnenkort klaar zal zijn...) denk ik.

Amateur

Ik vind het momenteel nog een klote spel.
    Heb het gekocht op de dag van release en dat heeft weinig zin. De closing down bug maakt spelen niet mogelijk. Ook na de patch blijft de closing down bug aktief. Mijn spelers jagen nu voor het gemak allemaal naar de bal. Is inmiddels gepost en als bug gedefineerd.
    Ik speel CM al vanaf de Amiga, toen in de Italiaanse competitie, dus ik weet dat het ook echt wel goed zal komen na de eerste fatsoenlijke patch.
    Wat bloedirritant blijft is het structureel onderwaarderen van de spelers in de Nederlandse competitie of moet ik zeggen het structureel overwaarderen van de Premiership.
    Ik weet niet wat de rol is van de Nederlandse researcher hierin maar ik denk dat zijn handen gebonden zijn.
    Wat opvalt is dat spelers in seizoen 1 in de Nederlandse competitie spelen en wanneer ze vervolgens naar de Premiership gaan een algemene plus 4 krijgen in stats· Het blijft dezelfde speler maar hij speelt nu bij Liverpool ipv bij 010 dus zijn stats gaan omhoog. Ik snap dat niet.
    Ook sommige foutjes in de Nederlandse database doet me twijfelen aan de expertise van de researcher. Ik bedoel, David Endt (frikadel op pootjes) coach van Ajax?
    Al met al zal het wel goedkomen na een goede patch zodat de match engine loopt.
    Dan nog even met de editor aan de slag om ADO te downgraden en AZ te upgraden. Wat special moves voor de Ajacieden toe te voegen en Danny Buijs aggressie 20 te geven en bij hated club Ajax toe te voegen en we zijn er weer klaar voor.

Amateur

Ik heb het spel nu een aantal weken mogen spelen (zoals al jaren tot zeer groot genoegen) maar ik voel me toch een beetje wanhopig worden...

Games met PSV, ADO Den Haag en MVV (diverse malen) lopen steeds uit op een deceptie: ontslag. Tegen een aartsrivaal thuis met 0-3 verliezen is onacceptabel, dat snap ik, maar met al deze clubs is het mij inmiddels gelukt ontslagen te worden.

Moet ik dan toch echt naar de Zweedse vierde divisie en met hopen geduld een ploeg naar de UEFA Cup weten te brengen?

Naar mijn idee is het spel weer een stuk moeilijker (AI is weer intelligenter) en dat maakt de uitdaging groter.

Ik vraag me af of anderen dit ook zo ervaren, of dat het gewoon aan mijn brakke tactiek ligt

International Squad

<BLOCKQUOTE class="ip-ubbcode-quote"><div class="ip-ubbcode-quote-title">quote:</div><div class="ip-ubbcode-quote-content">mijn brakke tactiek </div></BLOCKQUOTE>

Als je met maar één taktiek speelt, kun je op je vingers natellen dat je regelmatig klop krijgt. Flexibiliteit is een absolute aanrader. Alleen teams als Ajax en PSV proberen in principe de tegenstander *** wil op te leggen en zelfs zij passen regelmatig *** formaties aan aan de verwachte tegenstand.

International Squad

*** = h u n

Godverdomme, dit kutforum blokkeert alle kankervloeken in die achterlijke apentaal, zelfs als dat sjituitdrukkingen zijn die helemaal geen teringvloeken zijn, wat een idiote hufterige klotenzooi.

Part-timer
    ]Expecting new pc around 2009 and looking forward to FM 2010

Amateur

<BLOCKQUOTE class="ip-ubbcode-quote"><div class="ip-ubbcode-quote-title">quote:</div><div class="ip-ubbcode-quote-content">Originally posted by DJ:
    *** = h u n

Godverdomme, dit kutforum blokkeert alle kankervloeken in die achterlijke apentaal, zelfs als dat sjituitdrukkingen zijn die helemaal geen teringvloeken zijn, wat een idiote hufterige klotenzooi.

</div></BLOCKQUOTE>

En toch vraag ik je op de taalgebruik te letten

International Squad

Sorry

Closed Thread