+ Reply to Thread
Page 14 of 42 FirstFirst 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... LastLast
Results 1,301 to 1,400 of 4180

Thread: Het vlaams threadje, MEER hollanders gewenst!!

Moderator

Huis? Appartement? Nieuwe stad? Land?

Vertel makker.

International Squad

Ik ga niet zo gedetailleerd vertellen.

Maar: een studio. Ik ben eigenlijk blij: ik hoef mijn keuken en badkamer niet met verschillende studenten niet te delen. Het kost wel €500 per maand, maar rond Amsterdam vind je geen goedkope voor zo'n woonruimte.

Ik woon dicht bij Schiphol. Iedere dag hoor ik dus vliegtuigen, maar na een periode word ik gewend, geloof ik.

Het studiejaar begint volgende week. Ik moet op vrijdag naar Amsterdam voor een introductie. Het is wel spannend. Ik ben daar vandaag even geweest: de eerste keer in het leven met een metro.

Moderator

Dat was toch al gedetailleerd hoor.

500 euro godver, en dat voor te studeren!!!

International Squad

De overheid helpt mij wel met de studiefinanciering. Ik hoop dat ik de opleiding op tijd kan afronden. De studiefinanciering wordt dus in een bonus omgezet.

Maar het blijft duur. Ik heb gelukkig hulp van familie in Indonesië. Als het niet genoeg is, zal ik toch iets moeten lenen. Het leven van een student.

Maar:
    http://www.readmetro.com/show/en/Met...20100830/2/18/

Dat is een van de redenen dat de regering overweegt om alles in lening om te zetten.

International Star Player
    ] Winner World Cup Prediction League 2010

Wat ga je studeren? Heb je al een seizoenskaart?

International Squad

Ik doe een master-opleiding in scheikunde. Seizoenskaart? Te arm.

Amateur

Quote Originally Posted by Purefun View Post
    Dat was toch al gedetailleerd hoor.

500 euro godver, en dat voor te studeren!!!
    Purefun, voor Leuven is dat een goedkope studio hoor.

Zeg godver, als je volgende keer naar Lyon gaat, zeg het dan even. Kun je eventjes langs Stade Gerland en een mooi truitje kopen van the sexy one.
    Megan Fox?

Moderator

Nee jongen, Lisandro Lopez.

Amateur

Ieder zijn smaak... maar toch nog altijd liever Megan Fox in mijn bed dan Lopez

Moderator

Meh, Megan Fox is overroepen imo.

Lucy Liu. :hubbahubba:

International Squad

Jullie hebben allemaal geen smaak.

Last edited by georginho_juventusygr; 02-09-2010 at 20:34. Reason: Was te groot. :D

Amateur

Mag dat wel van haar sekte? Zo foto's op internet zetten?

Meh, Megan Fox is overroepen imo.

Lucy Liu. :hubbahubba:
    Die is bijna gepensioneerd

International Squad

Quote Originally Posted by bollekewol View Post
    Mag dat wel van haar sekte? Zo foto's op internet zetten?

Die is bijna gepensioneerd
    Mag wel. Wie ben ik? Niemand weet het, ten minste van haar sekte.

Moderator

Zeg ik mag toch wel hopen dat je voor 500 euro je eigen wc/badkamer hebt? (georginho/bolleke)

Amateur

Ik denk dat dat de definitie is van studio... enfin, ik heb nog geen studio geweten zonder eigen badkamer met WC.

Quote Originally Posted by georginho_juventusygr View Post
    Mag wel. Wie ben ik? Niemand weet het, ten minste van haar sekte.
    Ze klagen SI aan en die spelen je IP door... ik zou al beginnen vluchten als ik jou was. Fijn je gekend te hebben.

International Squad

Jep, wat bollekewol heeft gezegd: dat is de definitie van studio. Er is ook een eigen keuken. O ja, gelukkiger nog: ik hoef geen koelkast mee te nemen. Er staat er al één.

Ze kunnen SI niet aanklagen want anders moeten ze ook andere media voor foto's aanklagen. Een mooie vrouw. Jammer dat haar brein al gewassen is.

Maar ik ben toch verbaasd dat die prijs goedkoop in Leuven is. Leuven duurder dan Amsterdam?

First Team Squad Member
    Micado is the oracle though...he'll see us right. Originally Posted by Why?

Quote Originally Posted by Micado View Post
    Ach, misschien is het daar wel mooi weer.
    Was inderdaad wel mooi weer in Bologna, 18 Graden, lekker hoor. Alleen jammer dat mijn koffer op Parij CDG is blijven hangen en toen naar Munchen is verzonden. Gisteravond thuis gekomen zonder mijn koffer, welke nog steeds zoek is, gepruts van Air France, ach dat wat word weer een leuke schade claim
    Zeg godver, als je volgende keer naar Lyon gaat, zeg het dan even. Kun je eventjes langs Stade Gerland en een mooi truitje kopen van the sexy one.
    Zal ik doen heb alleen niets van Lyon gezien.

Amateur

Jep, wat bollekewol heeft gezegd: dat is de definitie van studio. Er is ook een eigen keuken. O ja, gelukkiger nog: ik hoef geen koelkast mee te nemen. Er staat er al één.

Ze kunnen SI niet aanklagen want anders moeten ze ook andere media voor foto's aanklagen. Een mooie vrouw. Jammer dat haar brein al gewassen is.

Maar ik ben toch verbaasd dat die prijs goedkoop in Leuven is. Leuven duurder dan Amsterdam?
    Leuven behoort bij de duurste gebieden van België... gewoon omdat het vuile afzetters zijn. En dan nog mekkeren bij de crisis: "we zitten in crisis! de prijzen stijgen niet meer zo snel! oh nee! help help! nu gaan we onze doelstelling van goorveel geld inpikken niet halen en gaan we moeten mikken op heel veel geld!".

Moderator

Hhahaha, zo gefrustreerd.

Je hebt gelijk hoor.

International Squad

Zo gefrustreerd als veel Nederlanders vandaag: we hebben nog geen kabinet!

Amateur

Hier ook. En ik niet tevreden omdat nu een goede sollicitatie op de helling staat.

Hhahaha, zo gefrustreerd.

Je hebt gelijk hoor.
    Ik heb in "volle crisistijd" een appartement gezocht en heb me vaak moeten inhouden om niet om iemands vuile smoel te slaan. Ik hoorde toen echte zever als "wat een geluk dat je nu zoekt, het is crisis, de prijzen zakken"... nee hoor! De vastgoed in België is MINDER SNEL gestegen dan anders, dat is GEEN prijsdaling verdomme! Vastgoed, dat is de grootste afzetterij na de Staat!
    Leuven is trouwens niet ZO een goede stad om in te wonen: als student heb ik vaak huisjesmelkers gezien die koten verhuurde en er mee weg kwamen, controle is nihil. Het is allemaal ook heel duur voor wat het is. Een kot is niets anders dan een (kleine) kamer... je deelt de badkamer (waar vaak het toilet staat) met andere studenten of van uw "kotbaas". Meestal komen daar nog "gemeenschappelijke kosten" bij om de gang eens per maand snel-snel te kuisen.
    Studio's zijn sowieso nog duurder, gelukkig heb je dan altijd een badkamer en vaak nog een keukentje er bij dat het wat draaglijker maakt (hoewel ze dan nog veel te duur zijn). De KUL doet niets hieraan. In Gent daarentegen maken ze koten bij (voorlopig wel "containerkoten" tot ze gebouwen kunnen opkopen) om de prijs te kunnen drukken... Leuven doet niets behalve frietkoten opdoeken en wagens flitsen. Oh en geld compleet verspillen aan bv de Bondgenotenlaan een nieuwe asfaltlaag geven omdat het idiote BK Wielrenen langskomt terwijl er in Leuven genoeg straten zijn die een nieuwe asfaltlaag écht nodig hebben!

First Team Squad Member

Ik woon dicht bij Schiphol. Iedere dag hoor ik dus vliegtuigen, maar na een periode word ik gewend, geloof ik.
    Ik woon in Hoofddorp, ook vlak bij Schiphol en ja je went er aan. He ligt er wel aan waar je woont, Zwanenburg bv heeft meer last dan ik.

International Squad

Ik woon in Hoofddorp, ook vlak bij Schiphol en ja je went er aan. He ligt er wel aan waar je woont, Zwanenburg bv heeft meer last dan ik.
    Ah, misschien zie ik jou af en toe dan. Ik neem normaal Connexxion 145 van Lijnden, maar richting Amsterdam. Ik ben wel een keer in Hoofddorp geweest om te kijken hoe het daar is. Het is wel een grote plaats. Ik ga ernaartoe wanneer er een markt is. Misschien ga ik ook wanneer er een dagelijkse Rooms-Katholieke mis is want ik moet op zondag het openbaar vervoer betalen. (Ja, niet uitlachen. Ik kan niet fietsen.)

International Squad

Ik heb net de kamer een beetje schoongemaakt. Nu voel ik me weer lekkerder.

Amateur

Ik heb nog een paar kamers die je mag doen hoor.

International Squad

Nee, schoonmaken duurde ongeveer twee uur. Ik ben een beetje moe.

Amateur

Pfffft, niets gewoon nog! Een beetje meer kuisen zal je goed doen.

Amateur

@ bollekewol:

Ik heb er nu 5 jaar opzitten in Leuven en ik moet zeggen, ik heb nooit te klagen gehad over kotprijzen. Ik heb altijd binnen de ring gewoond, altijd in een goed onderhouden pand, altijd zonder variabele kosten, altijd een kamer groter dan 14 m² en minder dan €300 per maand. Vrienden van mij hebben in de Tiensestraat een gigantisch appartement met 2 slaapkamers voor €600 + kosten (wel zonder tuin en met enkel glas).

Ik denk wel dat je op de juiste momenten moet zoeken, dan kan je redelijk selectief zijn, het aanbod is immers zeker groot genoeg. In het voorjaar kan je zeker goede zaken doen, augustus en september zijn daarentegen absoluut slechte maanden, want dan blijft alleen de rommel nog over die ofwel veel te duur of veel te klein/vuil/oud/versleten is.

Amateur

Tja, het juiste moment is dan al maart/april, hoewel de meeste studenten dan nog niet weten of ze gaan blijven, herexamens hebben, ...
    Nu, ik heb maar één jaar op studio gezeten, dus mijn kennis komt vooral van vrienden. (bv in de buurt van Pieter De Somer zijn het afzetters)

International Star Player
    ] Winner World Cup Prediction League 2010

Ik woon in Hoofddorp
    Ah, geinig, mijn moeder komt uit Aalsmeer. Misschien ken je die molen midden in Aalsmeer? De molenaar was mijn opa. Duitsers vinden dat altijd een geweldig verhaal. Zie je wel! Alle Kässköpfe wonen in molens

Amateur

Interview Onckelinkx in La Dernière Heure: We moeten de splitsing van België voorbereiden... we hopen er niet op maar we bereiden ons voor. (geparafraseerd)

Goh, ik krijg echt spontaan diarree van dat mens zeg. Enkele maanden geleden was het nog dat we zulke taal niet mochten gebruiken om de kredietwaardigheid van het land niet onderuit te halen, nu begint dat mens zelf.
    Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar als mijn regering 500 miljoen euro per jaar moet afgeven aan Brussel (waar volgens een Franstalige studie nog maar 5.4% Vlamingen zitten) én geen enkele garantie krijgt dat het geld nuttig wordt ingezet (en zelfs dat kon mijn nog ruim interpreteren), waarom zou je daar akkoord mee gaan? Ik wil wel graag weten waar mijn belastingsgeld voor dient en de uitleg "het gaat naar Brussel" is niet genoeg: voor wat? openbaar vervoer? waterzuivering? werkloosheid drukken? taalbaden? Ik wil daar zelf ook ruim in gaan, als het Brussel verbeterd is dat goed, maar ik wil het wel weten!

Ik stel verder vast dat Vlaanderen, na 2010 en 2009, al jaren een budget op overschot heeft... Wallonië daarentegen kan nog niet eens een Formule 1 GP organiseren die break-even draait.
    Het klinkt allemaal verbitterd, maar ik wil maar 2 dingen:
    - BHV wordt gesplitst... Waarom? Omdat de grondwet het zegt, de grondwet is het basisbeginsel van het recht. Verder wordt ik persoonlijk genaaid: mijn stem telt minder dan "boer Charel" uit West-Vlaanderen. Waarom? Waarom ben ik minderwaardig? Omdat ik in Leuven woon? Ik heb er niet voor gekozen hoor (nu met het appartement een beetje wel natuurlijk ). Waarom mogen Walen op VLAAMS grondgebied dat ten westen van Brussel ligt op Brusselse en Waalse partijen stemmen terwijl dat tegen de grondwet is? Waarom moeten wij ze compenseren voor dat verlies? Die faciliteiten waren tijdelijk, die tijd is al decennia lang verstreken. Het is zelfs zo erg dat Vlamingen wegtrekken uit Brussel omdat ze geviseerd worden (ga naar het ziekenhuis en spreek Nederlands = je wordt NIET geholpen, dat is door de Europese Commissie vast gesteld).

- Financiering van Brussel: zoals hierboven gezegd: ik wil weten waar mijn geld naartoe gaat. Waarom is dat een probleem? Ik heb dan een heel sterk vermoeden dat dat EXTRA bedrag (want het gaat over 500 miljoen euro BOVENOP de geldstroom die er al is!) gewoon in de zakken van de politici gaat. Als je dat geld wilt, moet je toch weten waar het naartoe gaat? Als uw kind een paar duizend euro's vraagt (of tienduizend euro als je al wat meer geld hebt ), wil je dan niet weten waar het naartoe gaat? Als je kind zegt "zijn uw zaken niet!", ga je het dan nog willen geven?

Jaja, ik ben hier weer goed aan het klagen en zagen, maar ik ben het goed beu aan het worden. Sprak over BHV en Brussel in het BEGIN van de formatie, niet op het einde. Wat wilden ze bereiken? Een positieve sfeer om dan de moeilijke punten te tackelen? Als je weet hoe de situatie al jaren aansleept, was dat zeer naïef... net zoals de meeste Waalse partijen nu al laten uitschijnen dat ze met opzet de volgende poging willen laten kelderen uit wraak. *zucht*

En ondertussen is mijn sollicitatie bij een politieke partij dus in het gevaar want bij verkiezingen is het weer naar af.
    Nieuw voorstel: Politici en partijen worden niet betaald tot er een oplossing is. Punt aan de lijn. Als ik werk zou hebben en ik ga gewoon niet naar het werk of ik doe het werk niet (zoals zij doen, er is geen regering)... dan wordt ik toch voor dringende redenen ontslagen?

Dutch Head Researcher
    You can take away my freedom but you\'ll never take my chips! What ? A fiver ? ah, there you go!

Aan Hoofddorp wen je nooit!

Moderator

Welke partij heb je gesolliciteerd?

International Squad

Aw, het nieuwe academische jaar begint morgen. Het eerste vak is wiskunde. Ik ben benieuwd.

Amateur

Succes! Zal wel vlotjes lopen.
    Als het je eerste jaar is: zal misschien wat onwennig zijn maar je zal wel snel mensen leren kennen... in de les of op café

Welke partij heb je gesolliciteerd?
    Die van eind augustus, maar als er verkiezingen komen vrees ik dat ze niet meer zoveel stemmen gaan krijgen omdat iedereen de schuld op hun afschuift.

First Team Squad Member

Quote Originally Posted by DJ View Post
    Ah, geinig, mijn moeder komt uit Aalsmeer. Misschien ken je die molen midden in Aalsmeer? De molenaar was mijn opa. Duitsers vinden dat altijd een geweldig verhaal. Zie je wel! Alle Kässköpfe wonen in molens
    Ja die molen ken ik, nou ja, heb ik wel eens gezien

Quote Originally Posted by Reddiablo View Post
    Aan Hoofddorp wen je nooit!
    Klopt als een bus, ben er blijven hangen, nadat ik klaar was met school, mijn eerste baan was bij een bedrijf in de Hoek (het bedrijven terrein bij de afslag H'dopr/Aalsmeer), dat was op fiets afstand. Voor mijn huidige werk zou het beter zijn als ik meer richting het zuiden zou gaan, maar ga niet wonen in Zoetermeer (daar waar mijn bedrijf zit) en aangezien ik veelvuldig moet vliegen is het wel fijn om dicht bij schiphol te wonen. Zou wel willen verhuizen naar A'dam, maar dat wil de vrouw niet (al onze vrienden en mijn familie woont ook in Hoofddorp), dus we blijven maar waar we zitten.

Maar Hoofddorp is zeker geen leuk dorp, helemaal niets te beleven, helaas.

Dutch Head Researcher
    You can take away my freedom but you\'ll never take my chips! What ? A fiver ? ah, there you go!

Zoeterminder zou ik ook van m'n leven niet willen wonen....

wat betreft de afstand naar Schiphol zit je wel goed... bedoel... Hoofddorp heeft wel het een en ander aan winkels en faciliteiten.

Moderator

Die van eind augustus, maar als er verkiezingen komen vrees ik dat ze niet meer zoveel stemmen gaan krijgen omdat iedereen de schuld op hun afschuift.
    Persoonlijk denk ik wel dat de mensen doorhebben hoe de vork in de steel zit, deze keer.

First Team Squad Member

Zoeterminder zou ik ook van m'n leven niet willen wonen....
    Wil er nog niet dood gevonden worden

wat betreft de afstand naar Schiphol zit je wel goed... bedoel... Hoofddorp heeft wel het een en ander aan winkels en faciliteiten.
    Yep, vlak bij mijn huis ligt de vrije bus baan naar schiphol, die gaat overdag elke 7 minuten, ideal om naar schiphol te gaan (houd het vrouwtje de auto als ik op reis ben).

Ja, Hoofddorp heeft een vrij groot winkel center met alle grote/bekende winkel ketens, alles is er qua winkelen, maar horeca, ppffffttttt dat is echt slecht. Voor boodschappen/kleren/kado's etc hoef ik echt niet meer naar A'dam/Haarlem, maar uitgaan, kansloos, gewoon weg niet gezellig.

Amateur

Persoonlijk denk ik wel dat de mensen doorhebben hoe de vork in de steel zit, deze keer.
    Als je ziet hoe laag Groen! en sp.a het spelen... ik hoop het alleszins.

Ik wist niet dat plat op uw buik gaan tegenwoordig gelijkstaat aan uw verantwoordelijkheid opnemen.

First Team Squad Member

Kunnen de Belgen alhier mij even inlichten over het plaatsje Eupen? Gaat daar vanmiddag naar toe voor werk, weet alleen dat het een pokke eind rijden is (260Km van af kantoor), is het mooi daar of wat, aangezien ik er waarschijnlijk blijf overnachten en dan morgen de dag voor mij zelf hebt.

Moderator

Aha het kleine duitstalige Belgie. 60,000 mensen die duits spreken, en ooh wat, allee, een eigen deelregering hebben. ZUCHT.

Veel natuur, schoon weer morgen naar het schijnt, en ze hebben een eerste klasse ploeg sinds dit seizoen.

Amateur

Leuk plaatsje naar het schijnt omdat alles net rustig is enzo, verwacht dus geen high-tech maar paard en kar.

First Team Squad Member

Leuk plaatsje naar het schijnt omdat alles net rustig is enzo, verwacht dus geen high-tech maar paard en kar.
    Aha het kleine duitstalige Belgie. 60,000 mensen die duits spreken, en ooh wat, allee, een eigen deelregering hebben. ZUCHT.

Veel natuur, schoon weer morgen naar het schijnt, en ze hebben een eerste klasse ploeg sinds dit seizoen.
    Thanks both, maar heb er weinig van gezien, tot laat gewerkt, toen de bar in van mijn Hotel (ergens in de buurt) vanmorgen weer terug gegaan. Wel een mooie omgeving.

Dutch Head Researcher

Eupen, de nieuwe club van Kevin Vandenbergh

Amateur

Ik denk spontaan aan een potje limbo: How low can you go?

Enkele jaren geleden nog een ego zo groot als Tokyo, nu bij een neo-eersteklasser. Jaja... beetje nederigheid is nooit slecht. Behalve als je Koen Daerden heet.

Moderator

Ja Daerden, wat een val die jongen maakt.

Moderator

Er gebeurt niet veel de laatste dagen hé.

Behalve dan de pedo priesters.

First Team Squad Member

Oh het forum doet raar"

Bold
    underline

italic

linkage

doen het niet, weet zeker dat de codes goed zijn ingevoerd, zag het al in meerdere threads of ben ik de enige?

EDIT; hier wel, mmh ben zeker zot aan het worden ; in het football forum niet : http://community.sigames.com/showthr...=1#post5880620 &
    http://community.sigames.com/showthr...59#post5879659
    Last edited by Micado; 17-09-2010 at 14:06.

Moderator

Er waren wat problemen in het FF. Zouden opgelost moeten zijn nu.

First Team Squad Member

Ah, zal wel ff kijken

Dutch Head Researcher

Ik denk spontaan aan een potje limbo: How low can you go?

Enkele jaren geleden nog een ego zo groot als Tokyo, nu bij een neo-eersteklasser. Jaja... beetje nederigheid is nooit slecht. Behalve als je Koen Daerden heet.
    Die Jelle Vossen daarentegen, is wel aardig bezig?

Moderator

Yup inderdaad, we zullen zien of hij het vol houdt.

Plus het feit dat Leekens hem oproept voor de nationale ploeg, is een klein beetje erover. Denk ik toch.

Amateur

Vossen is goed bezig, maar zoals Purefun zegt: we zullen wel zien of hij het vol houdt, vorig jaar was hij alleszins overbodig bij Genk...

Spijtig dat Leekens per sé een Lukaku moet opstellen die uit vorm is ... en een Benteke er bij wilt sleuren. Er is toch echt een groot tekort aan goede Belgische spitsen (die in vorm zijn).

International Squad

Er gebeurt niet veel de laatste dagen hé.

Behalve dan de pedo priesters.
    Je ziet ook dat het aantal kerkgangers steeds minder is. In Limburg zie je nog meer gelovigen als je naar de kerk gaat. Ik ga iedere woensdag ochtend en iedere week schrijft de pastoor een soort tekst: een tekst van de bijbel, een uitleg, en zijn gedachten. Hij zegt erin dat het aantal gelovigen per jaar steeds lager is.

De beschuldiging naar Bisschop Gijsen is zeker een harde klap voor de Nederlandse kerk. Hij was tijdens de progressieve tijd een conservatief en daardoor krijgt hij respect.

Over iets anders: Juventus is volgens de Italiaanse media in Lukaku geïnteresseerd. Het wordt toch niets, denk ik, want ze spelen 4-4-2 zonder een speelmaker in het midden. Ze spelen langs de vleugels.

Nog over iets anders: ik ben in de nieuwe situatie (studio, universiteit, stad, ... ) steeds meer gewend. Iedere week maak ik de kamer schoon, iedere week moet ik ongeveer 100 bladzijdes van het tekstboek lezen, en regelmatig ga ik boodschappen doen om iets te koken. Het is een beetje anders dan het hbo: 100 bladzijdes lezen, is niet echt te doen wanneer je nog twee vakken hebt. Maar goed, ik denk dat het toch steeds beter zal gaan.

Moderator

Juventus is geen topclub meer met alle respect. Hij zal die zeker niet kiezen.

International Squad

Wie niet bij Juventus heeft gespeeld, zal niet groot worden.

First Team Squad Member

Wie niet bij Juventus heeft gespeeld, zal niet groot worden.
    Messi begs to differ :P

Moderator

Laatste mooie nazomerdag?

Mijn geluk is natuurlijk dat ik morgennamiddag verlof heb. Als het aan het regenen is.

International Squad

Volgens de weerman gisteren is vandaag de laatste dag met zon. Het klopt waarschijnlijk wel. Vanmiddag was het zonnig en nu begint het grijs te worden.

Amateur

Morgen Civilization V & F1 2010... te weinig tijd

Moderator

Civ heb ik niet graag, geef mij maar Total War.

F1 op PC is wel plezant denk ik.

Amateur

Ik heb sinds twee maanden een PS3, vandaar dat ik nu mijn spelletjes op console koop (ik heb een laptop dus upgraden is dan niet zo makkelijk).
    Heb je toevallig GP2 van MicroProse gespeeld? Spel is van 1996, denk dat Schumacher toen nog bij het blauwe Beneton reed. Die versie heb ik KAPOT gespeeld!

Ik heb Total War gespeeld, ik weet wel niet meer welke versie... Rome? Ik speelde toch een paar keer als Rome... Ik denk dat het hele tactische gedeelte dat je dan moest doen me iets te veel was. Het is al enkele jaren geleden dus ik herinner me het misschien verkeerd. Toch liever iets "kalmers" met Civ voor mij.

Moderator

Rome inderdaad, beste versie tot nog toe heel heel dicht gevolgd door MEII. Kan niet wachten tot Shogun 2 uitkomt.

Ik geloof dat ik GP2 heb gespeeld ja, op de PC toch?

First Team Squad Member

Ben zelf voornamelijk aan het Wii-en, met de kids, geweldig en nog leuk ook en natuurlijk nog steeds een FM10 save gaande, kan niet wachten op de demo

Moderator

Welke? Die van Ajax?

International Squad

Oh, crap. Ik ben verkouden.

Ik heb een interessant verhaal: de professor van een vak heeft een mededeling geplaatst. Zijn vak is pittig: je moet iedere week ongeveer 100 pagina's lezen. Vorige week woonden er minder mensen bij. Ik heb niet echt gemerkt: ik bedoel, tussen 40 mensen en 30 mensen merk je bijna niets. Maar hij heeft dus een oproep geplaatst dat hij hoopt dat de studenten komen! Waw. Ik heb zo'n prof nog nooit gehad!
    Last edited by georginho_juventusygr; 24-09-2010 at 20:01.

Amateur

Zoveel zijn er niet hoor... en zolang hij niet het gezicht en de naam samen kan brengen, zullen die niet terug komen.

Rome inderdaad, beste versie tot nog toe heel heel dicht gevolgd door MEII. Kan niet wachten tot Shogun 2 uitkomt.

Ik geloof dat ik GP2 heb gespeeld ja, op de PC toch?
    Naar het schijnt ziet Shogun 2 er goed uit.
    Ja, GP2 was voor PC, in 1996 was er niet zo veel concurrentie (in België alleszins). Moet wel zeggen dat ik nu een goed pak rammel krijg op F1 2010... racegames op consoles duidelijk niet gewoon. Kon het daarna niet laten om Schumacher van de baan te rammen.

First Team Squad Member

Welke? Die van Ajax?
    Neen, die is helaas gecrashed, nu een bezig waarbij ik als werkeloos ben begonnen, inmiddels via De Graafschap-Heerenveen-BvB bij Arsenal terecht gekomen. Maar ben bang dat deze save het ook niet lang gaat houden, de save file begind aardig groot te worden.

Amateur

Is er geen save game cleaner of zo? Van FM10 weet ik het niet, maar ik herinner me van vorige versies dat iemand een programmaatje had gemaakt waarbij je bepaalde zaken kon deleten zodat je savegame weer wat kleiner werd.

Moderator

Nooit van gehoord om eerlijk te zijn.

Ben moe, gisteren een feestje van 220 man gedaan.

First Team Squad Member

Is er geen save game cleaner of zo? Van FM10 weet ik het niet, maar ik herinner me van vorige versies dat iemand een programmaatje had gemaakt waarbij je bepaalde zaken kon deleten zodat je savegame weer wat kleiner werd.
    inderdaad, heb ik in het verleden wel eens gebruikt, maar voor FM10 heb ik er niet van gehoord.

Amateur

Ik heb even gekeken, er zou voor FM10 geen cleaner zijn, sorry.

Dutch Head Researcher

iemand nog op zoek naar een nieuwe werknemer? Ben al maanden werkeloos, hehe

F1 2010... is dat wat? Lijkt me wel tof, maar erg 'straf' dat je niet even een demo kunt downloaden. Ik ga hem ook niet blind kopen.

AH, vrijdag naar Antwaaaaarpe - optreden van Guns 'n Roses! Kan een latertje gaan worden

Moderator

Das zeker dat het laat wordt, die beginnen nooit op tijd!!

Amateur

F1 2010... is dat wat? Lijkt me wel tof, maar erg 'straf' dat je niet even een demo kunt downloaden. Ik ga hem ook niet blind kopen.
    Als je F1 fan bent, koop hem dan maar... maar anders moetje het niet doen. Het valt op dat er bv geen safety car is, noch dat de gele vlag langer duurt dan 2 seconden.
    Het gebeurd zelfs dat je na een pitstop 5 seconden moet wachten voordat je kan vertrekken omdat "toevallig" plots iedereen ging pitten en allemaal sneller dan jij klaar waren...

Het zijn allemaal kleine dingen, maar het stoort me wel.

First Team Squad Member

Hoop snel uitlsuitsel te krijgen of dat ik tickets heb voor de CL game van vanavond voor Spartak Moscow vs MSK Zilina, nu ik toch in Moscow ben he, kan het allicht proberen...

Moderator

Heel , Mica. Doe maar voorzichtig ginder met al die hooligans.

First Team Squad Member

Heel , Mica. Doe maar voorzichtig ginder met al die hooligans.
    Ah dat valt wel mee, tenminste, daar waar ik ben in Moscow is het veilig genoeg, weet niet hoe het bij het stadium zou kunnen zijn en zo, maar ja, eerst maar zien of ik kaartjes kan regelen en of er een collega mee wil/kan (toch prettig om iemand bij je te hebben die Russisch spreek).

Dutch Head Researcher

valt wel mee hoor, als je een Spartak shawl hebt word je continu aangesproken (had ik ook met m'n Zenit shawl toen ik nog 0 Russisch sprak)

Davaaaaiiii Spartak = hup Spartak (letterlijker: GO Spartak)

Dutch Head Researcher

Als je F1 fan bent, koop hem dan maar... maar anders moetje het niet doen. Het valt op dat er bv geen safety car is, noch dat de gele vlag langer duurt dan 2 seconden.
    Het gebeurd zelfs dat je na een pitstop 5 seconden moet wachten voordat je kan vertrekken omdat "toevallig" plots iedereen ging pitten en allemaal sneller dan jij klaar waren...

Het zijn allemaal kleine dingen, maar het stoort me wel.
    Mjah, ik keek het vroeger wel - tegenwoordig niet meer - maar een goede racing game vind ik wel de moeite waard.
    Maar dit zijn wel ergernissen die voor mij een spel kunnen verpesten. Ik begrijp ook dat je heel gauw penalties krijgt voor afsnijden

Volgens mij vliegt het spel binnen no-time door het raam

Amateur

Nog vergeten te melden: je kan gerust na het pitten direct over de witte streep rijden zonder enige straf (terwijl je in de "echte" race daar enorm voor moet oppassen).
    Ik heb ook al eens een 10 seconds penalty gekregen voor het opzettelijk veroorzaken van een ongeluk... Ik spinde inderdaad expres over de curbs waarbij ik dan per ongeluk een Kovalainen lichtjes aan tikte...

De AI is ook helemaal niet goed: ik zit in mijn flying lap (ik stond op dat moment al op de 2de plaats in de quali's), Alguersuari komt de pits uit en snijdt me direct de pas af. Ik kan nog snel aan de kant voor de bocht en word dan door hem aangetikt omdat hij niet eens de moeite deed om te remmen... In het "echt" is dat als straf vanuit de pits vertrekken voor de race.

Tja, bekijk het eerder als een race spelletje waarbij je in een F1 zit dan als een simulaties want dat is het zeker niet.
    Fijn om eens te doen, maar ik begrijp niet goed dat MicroProse's GP's van mid jaren '90 véél realistischer waren. Hier gingen ze duidelijk enkel voor graphics.

Er is trouwens een bug die uw save games kapot maakt... ik heb het al voor gehad, heel fijn... zat 5 GP's ver en kan nu opnieuw beginnen.
    Als je bij de vrije oefenritten een R&D opdracht hebt gedaan, moet je direct de quali's doen anders verkloot je je savegame. Ze werken aan een patch, maar dat moest toch op voorhand bekeken zijn geweest??

Moderator

Moest waarschijnlijk vooruitgaan hè.

Amateur

Mja... als race game is het wel goed, maar als je realistische F1 wilt ga je je er toch aan storen. In de GP van China knalde Petrov in mijn spel op Liuzi, vlak na een bocht in een stuk dat bergop ging. Normaal wordt onmiddellijk de safety car opgeroepen wbocant ze staan in het midden van de weg én na een bocht... ik kreeg 2 seconden een gele vlag en daarna was het weer gedaan...
    Of toen Massa in de GP van Monaco in de 3de of 2de laatste bocht te wijt ging en de railing raakte: hij bleef uiteindelijk TWEE rondes stil staan omdat het veld zo verdeelt was dat hij niet even in achteruit kon en terug verder kon racen. Ja, een F1 wagen kan enkel achteruit als ze hem duwen, maar dit was een situatie dat het spel on oplossen zonder safety car, maar het is gewoon weer onrealistisch dat die wagen 2 rondes moet stilstaan omdat hij niet naar achteren kan.

Tja... de AI is dus niet zo goed.
    Ik speel het wel graag hoor, ik ben met Virgin bezig (bij carrière begin je bij de laagste ploegen) en ben benieuwd waar ik volgend jaar zal zitten maar je wilt graag bij de top horen omdat je dan minder domme wagens hebt.

Hoewel... ik heb net de GP van Australië gereden en moest wagens dubbelen... in het "echt" is dat even een blauwe vlag zwaaien en de wagens gaan aan de kant. Hier gaan ze angstvallig hun lijn verdedigen. Absurd!

Moderator

Hoe land race over 1 GP?

Amateur

Je kan kiezen.

Je kan de vrije oefensessies doen, die duren 1 uur. (Je kan bij een "short weekend" maar 1 oefensessie doen, bij een "long weekend" doe je ze alle 3) Je kan steeds "vooruitspoelen" met één knop hoor.
    Daarna volgt één quali van 1x 15 minuten (dus niet volgens de regels: http://formula1.about.com/od/formula...qualifying.htm ).

Dan doe je de race. Je kan kiezen hoeveel percent rondes je wilt rijden: 20% is het minste en ligt meestal tussen de 11 en de 16 rondes. Ik heb gemerkt dat je best op 40% zit zodat je de rete-irritante pitstop-bug niet voor hebt.
    In die bug ga je bij een race op 20% pitten rond ronde 6. Je gaat de pits in, ze vervangen je banden en dan ga je 5-6 of soms zelfs ACHT seconden staan wachten tot iedereen weer de pits uit is want plots is iedereen de pits ingedoken én zijn ze allemaal vóór jou terug de baan op waardoor dat je moet wachten.
    Het kan idd eens gebeuren dat je in de pits moet wachten, maar bij elke race is het héél duidelijk een bug.

Met andere woorden: je bent best veel tijd kwijt. Ik doe meestal een paar rondjes in de vrij oefensessie om het circuit te leren kennen. Daarna doe ik een tiental minuten de quali (tenzij het een circuit is dat 2 minuten duurt) en laat ik de laatste 5 minuten aan me voorbij gaan (ik zak dan meestal nog wel een paar plaatsjes maar bon), daarna volgt dus minstens 16 rondjes van 1.5 minuten... ik rijd meestal rond de 20-24 rondjes. De race alleen al duurt dus meer dan 30 minuten (meestal langer omdat je meer dan 20 rondes rijdt en een ronde van 1m30 voor de meeste circuits zeer snel is).

Je kan trouwens ook de vrije oefensessie en de quali negeren maar dan vertrek je vanop de laatste plaats en zal je nooit de top 3 zien. Zelfs toen ik vanop de 9de plaats vertrok in Australië heb ik Webber (de winnaar) bijna nooit gezien.

Dutch Head Researcher

hm, eerst maar wachten tot die bugs eruit zijn - want die zijn echt belachelijk

Ik ga echt gek worden als die achterblijvers je niet langs laten - in andere games ram ik dan expres tegen ze aan zodat ze hopelijk de eindstreep niet halen - maar dat betekent dus alleen maar tijdboete

First Team Squad Member

Helaas, vanwege het onmogenlijke russische verkeer, niet naar de wedstrijd gegaan (we hadden nog geen kaartjes, maar was nog wel plek volgens mijn collega's), toen maar een bar in gegaan om de wedstrijd te zien, was ook een aparte ervaring.

International Squad

Ik heb ook gelezen dat het verkeer een puinhoop is zodat Medvedev de burgemeester heeft ontslagen.

Amateur

hm, eerst maar wachten tot die bugs eruit zijn - want die zijn echt belachelijk

Ik ga echt gek worden als die achterblijvers je niet langs laten - in andere games ram ik dan expres tegen ze aan zodat ze hopelijk de eindstreep niet halen - maar dat betekent dus alleen maar tijdboete
    Ik heb een vrij lange post gemaakt toen het forum even plat ging. Spijtig.

Punt was dat je het spel beter niet koopt omdat het hier over AI gaat en ik niet weet of ze dat daadwerkelijk gaan maken.
    Voor de rest: je krijgt soms een tijdboete maar als je ze goed aantikt , krijg je enkel een warning.
    Het is een mooi race spel, maar geen F1 spel. Codemasters hebben het volgens mij verkeerd benaderd: de regels maken het spel, niet de graphics.

International Squad

Ik denk dat ik een aantal foto's ga laten zien.

Kamer:

Gebied:

Ik kon geen goede foto maken: de bus reed hard want hij moest gewoon rechtdoor.

Moderator

Ligt ge naast het vliegveld?

Amateur

Hopelijk niet te dicht zodat je nog wat kan slapen!

International Squad

Ligt ge naast het vliegveld?
    Hopelijk niet te dicht zodat je nog wat kan slapen!
    Helemaal niet! Ik loop iedere dag 15 tot 20 minuten naar de bushalte. Hiervan rijdt de bus richting Hoofdorp onder een brug waarop het vliegtuig de grond aanraakt. Soms zie ik een dalend vliegtuig en vaak zie ik een vliegtuig gewoon rijden op de brug. Indrukwekkender is het bij Schiphol met de bus richting Zuid. Een Air France - KLM raakt de landingsbaan precies boven je aan.

International Squad

Ik wilde even kijken naar hoe het met CDA zit via Politiek 24. De beelden zijn van politiek, maar ik hoor Spurs vs Twente. Haha.

First Team Squad Member

Helemaal niet! Ik loop iedere dag 15 tot 20 minuten naar de bushalte. Hiervan rijdt de bus richting Hoofdorp onder een brug waarop het vliegtuig de grond aanraakt. Soms zie ik een dalend vliegtuig en vaak zie ik een vliegtuig gewoon rijden op de brug. Indrukwekkender is het bij Schiphol met de bus richting Zuid. Een Air France - KLM raakt de landingsbaan precies boven je aan.
    Welke bus is dat? Ik neem vaak de 300 (de zuidtangent (sp)) naar schiphol van af mijn huis. Als je op de hoofdvaart rijd (de N520) ga je ook onder de taxi lane door, deze taxi laan gaat naar de 5e baan toe, ook wel geining om te zien.

Ik heb ook gelezen dat het verkeer een puinhoop is zodat Medvedev de burgemeester heeft ontslagen.
    Verkeer is idd een puinhoop, maar dat de burgemeester weg is heeft een politieke achtergrond.

Amateur

Met respect voor de Nederlanders hier maar ik moest spontaan zuchten toen ik 2BE opzette voor een avondje champions league... Tottenham - Twente. Ja... DAT is nu eens een wedstrijd die ik niet wilde zien. Waarom hebben ze die gekozen? Vanwege Preud'homme bij Twente? Ik ben maar naar de RTBF gegaan om Valencia-Man Utd te zien.
    Nogmaals sorry voor de Nederlanders hier, maar na de match van Ajax gisteren vond ik het bij de haren getrokken om nog eens een Nederlandse ploeg te zien waar ik geen voeling mee heb. (Ik heb bv Valencia eens zien spelen in hun eigen stadion, doet meer dan een ploeg waar de enige "link" een calimero-trainer is.)

Ik denk dat er een patch gereleased is voor F1 2010 want nu bij de quali's ging iedereen (zij het héél weinig) aan de kant (na Bruno Senna, maar die zat in een bochtencombinatie). Uiteindelijk derde geworden in de quali wat een hele prestatie was en tijdens de race goot het (het was dan ook in Kuala Lumpur). Hoewel ik extreme weather banden had, KROOP ik door de eerste bochtencombinatie waardoor ik als 6de verder moest rijden. Gelukkig gingen Vettel, Webber en Massa met zijn drieën door een smalle bocht waardoor ze allemaal elkaar nekten en ik er netjes door kon. Kubica ben ik dan weer voorbij gereden omdat ie zijn vorm nooit kan houden. Toen het stopte met regenen begon ik sneller te gaan en Hamilton (de eerste) trager. Hij kwam toen binnen voor intermediates terwijl ik toertjes bleef rijden tot ik zag dat ik tijd verloor. Toen ben ik binnen gekomen voor primes (heel droog weer banden) en heb ik de laatste 5-6 rondes vooral mijn achteruitkijkspiegel in de gaten gehouden... Ik heb de GP gewonnen met 0.5 seconden voorsprong!
    Enorme frustratie dat geen enkele setting me de eerste bochtencombinatie goed liet doen (ik verloor de héle race daar minstens een seconde!), maar enorme opluchting dat ik voor Hamilton de baan opkwam en kon blijven!
    Ik heb de indruk dat de PC versie beter is: meer settings en mods die problemen aanpakken.

Moderator

Bolleke je bent verslaafd.

----

Tottenham was wel een mooie wedstrijd om te zien.

Lyon . Die trainer moet wel buiten vliegen omdat het een groot kieken is.

First Team Squad Member

Met respect voor de Nederlanders hier maar ik moest spontaan zuchten toen ik 2BE opzette voor een avondje champions league... Tottenham - Twente. Ja... DAT is nu eens een wedstrijd die ik niet wilde zien. Waarom hebben ze die gekozen? Vanwege Preud'homme bij Twente? Ik ben maar naar de RTBF gegaan om Valencia-Man Utd te zien.
    Nogmaals sorry voor de Nederlanders hier, maar na de match van Ajax gisteren vond ik het bij de haren getrokken om nog eens een Nederlandse ploeg te zien waar ik geen voeling mee heb. (Ik heb bv Valencia eens zien spelen in hun eigen stadion, doet meer dan een ploeg waar de enige "link" een calimero-trainer is.)
    Geen probleem, dat de Nl TV Twente uitzend snap ik wel, tenslotte een Nederlandse club, maar er waren toch betere affiches bechikbaar om uit te zenden op de Be TV dan Spurs-Twente, snap dat ook niet, Valencia-Man Utd spreek toch meer aan.

Moderator

Jaja maar ManU was een klote match om eerlijk te zijn.

Ik ga een mailtje sturen om te vragen of ze volgende keer Lyon uitzenden.

+ Reply to Thread
Page 14 of 42 FirstFirst 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... LastLast