+ Reply to Thread
Page 16 of 41 FirstFirst 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 ... LastLast
Results 1,501 to 1,600 of 4058

Thread: Het vlaams threadje, geen hollanders gewenst!!

Dutch Head Researcher
    You can take away my freedom but you\'ll never take my chips! What ? A fiver ? ah, there you go!

is dat echt zo van catholicisme? In mijn optiek staat de Paus nu niet bekend om zijn genialiteit.... ik kan me goed voorstellen dat er Katholieken zijn (wel een grote minderheid natuurlijk) die de/deze Paus niet zo nodig vinden... of maakt je dat automatisch Christen.. of Heiden?

International Squad

Nee, ik ben katholiek, maar ik heb nooit gehoord wat de Paus heeft gezegd. Met andere woorden: wanneer er wordt gerapporteerd wat hij zegt, lees ik normaal alleen de titel en de samenvatting, niet de hele tekst. Ik erken dat hij onze leider is, maar binnen de katholieke kerk hebben mensen vrijheid. Uiteindelijk staan we in de grenzen tussen de kerk en de (liberalere) maatschappelijke conditie. Daarom hebben katholieke mensen verschillende meningen wanneer het gaat over abortus, euthanasie, homohuwelijk, enzovoort.

Protestanten daarentegen zijn strenger dan wij zijn.

Amateur

Quote Originally Posted by Reddiablo View Post
    is dat echt zo van catholicisme? In mijn optiek staat de Paus nu niet bekend om zijn genialiteit.... ik kan me goed voorstellen dat er Katholieken zijn (wel een grote minderheid natuurlijk) die de/deze Paus niet zo nodig vinden... of maakt je dat automatisch Christen.. of Heiden?
    Oei, er zijn écht een hoop mensen geweest die verketterd zijn geweest omdat ze de paus niet volgden hoor. Er is een periode geweest met maar liefst 3 pausen, die elkaar en hun volgelingen verketterden. Je moet je maar eens inbeelden hoe je je toen moest voelen: de grote spirituele leider die oordeelt of je het goed doet of niet... en plots weet je niet welke van de 3 je moet volgen. Er zijn zelfs in het begin van het katholicisme mensen veroordeelt omdat ze problemen hadden met de Drievuldigheid en hoe men het exact moest interpreteren... er zijn in Leuven zelfs theologen veroordeelt (vlak voor de Reformatie) omdat ze niet akkoord gingen met de paus over hoeveel engelen op één speldenkop konden staan!

Als ROOMS-katholiek, volg je de paus (ook al zat hij een tijdje in Frankrijk), no matter what. Als de paus zegt: "vrij zonder condoom want anders dood je God's leven", dan moet je hem volgen. Doe je dat niet, dan volg je de paus niet (ook al spreekt hij hier ex cathedra).
    Je KAN zeggen "ik ben katholiek zonder de paus te volgen", maar die structuur is buitenaards moeilijk (bv Mexicaans-katholieke kerk of die op de Filippijnen) en komt het er eigenlijk puur op neer dat de paus zich de moeite niet doet om je te straffen. Wilt de paus wél de moeite doen, ben je verdoemt, maar dat wordt technisch gezien ook als ketters gezien. Ik zou moeten kijken naar de structuren en of ze een vertegenwoordiger hebben in de raad (en welke van de X raden natuurlijk) om van elke "soort" kerk te zien of ze ketters, afvallig of "net aanvaardbaar" zijn, maar over het algemeen moet je de paus volgen of je bent een ketter.

Amateur

Quote Originally Posted by georginho_juventusygr View Post
    Ik erken dat hij onze leider is, maar binnen de katholieke kerk hebben mensen vrijheid. Uiteindelijk staan we in de grenzen tussen de kerk en de (liberalere) maatschappelijke conditie. Daarom hebben katholieke mensen verschillende meningen wanneer het gaat over abortus, euthanasie, homohuwelijk, enzovoort.
    4
    Als je akkoord bent met euthanasie ben je radicaal tegen de mening van de paus en val je sowieso niet meer onder de noemer Rooms-Katholiek.
    Als je je zou verenigen in een bepaalde kerk (zoals de Mexicaans-katholieke kerk) zou je nog onder de noemer katholicisme vallen, maar dan moet je kijken naar waar de vertegenwoordigers van die kerk zetelen in de verschillende raden.

Nu, bottom-line: who gives a damn?
    Jij denkt wat je wilt, ik denk wat ik wil en de paus denkt wat hij wilt. Zoals gezegd: er is maar één die oordeelt en die ontmoet je na de dood... als je tenminste in Hem gelooft... doe je dat niet en Hij bestaat ben je flink in de problemen. ;)

Dutch Head Researcher
    You can take away my freedom but you\'ll never take my chips! What ? A fiver ? ah, there you go!

Quote Originally Posted by bollekewol View Post
    Oei, er zijn écht een hoop mensen geweest die verketterd zijn geweest omdat ze de paus niet volgden hoor. Er is een periode geweest met maar liefst 3 pausen, die elkaar en hun volgelingen verketterden. Je moet je maar eens inbeelden hoe je je toen moest voelen: de grote spirituele leider die oordeelt of je het goed doet of niet... en plots weet je niet welke van de 3 je moet volgen. Er zijn zelfs in het begin van het katholicisme mensen veroordeelt omdat ze problemen hadden met de Drievuldigheid en hoe men het exact moest interpreteren... er zijn in Leuven zelfs theologen veroordeelt (vlak voor de Reformatie) omdat ze niet akkoord gingen met de paus over hoeveel engelen op één speldenkop konden staan!

Als ROOMS-katholiek, volg je de paus (ook al zat hij een tijdje in Frankrijk), no matter what. Als de paus zegt: "vrij zonder condoom want anders dood je God's leven", dan moet je hem volgen. Doe je dat niet, dan volg je de paus niet (ook al spreekt hij hier ex cathedra).
    Je KAN zeggen "ik ben katholiek zonder de paus te volgen", maar die structuur is buitenaards moeilijk (bv Mexicaans-katholieke kerk of die op de Filippijnen) en komt het er eigenlijk puur op neer dat de paus zich de moeite niet doet om je te straffen. Wilt de paus wél de moeite doen, ben je verdoemt, maar dat wordt technisch gezien ook als ketters gezien. Ik zou moeten kijken naar de structuren en of ze een vertegenwoordiger hebben in de raad (en welke van de X raden natuurlijk) om van elke "soort" kerk te zien of ze ketters, afvallig of "net aanvaardbaar" zijn, maar over het algemeen moet je de paus volgen of je bent een ketter.
    Ah ja ok, iets genuanceerder... ik bedoel heden-ten-dage. Tuurlijk werden bijvoorbeeld ook mensen waarvan men dacht dat zij heksen waren op de brandstapel gegooid. Verbrandden deze, tsja... oeps, danwas het toch geen heks. Zou deze niet verbranden... werd deze alsnog vermoord. Hetzelfde met de steen in het water ;)
    Last edited by Reddiablo; 15-10-2010 at 20:39.

Dutch Head Researcher

4
    Als je akkoord bent met euthanasie ben je radicaal tegen de mening van de paus en val je sowieso niet meer onder de noemer Rooms-Katholiek.
    Als je je zou verenigen in een bepaalde kerk (zoals de Mexicaans-katholieke kerk) zou je nog onder de noemer katholicisme vallen, maar dan moet je kijken naar waar de vertegenwoordigers van die kerk zetelen in de verschillende raden.

Nu, bottom-line: who gives a damn?
    Jij denkt wat je wilt, ik denk wat ik wil en de paus denkt wat hij wilt. Zoals gezegd: er is maar één die oordeelt en die ontmoet je na de dood... als je tenminste in Hem gelooft... doe je dat niet en Hij bestaat ben je flink in de problemen. ;)
    Ik geloof niet in een god of een hogere entiteit. Het grootste probleem heb ik ook eigenlijk met de laatste zin. Iehova is toch zo geweldig en zo fantastisch en zo vredelievend en houdt toch van iedereen? Maar als je niet aan hem gelooft brand je in de hel. Hm. Ik ben heus geen engel en doe heus wel eens stoute dingen, maar ik denk dat ik meer recht heb om naar de 'hemel' te gaan dan iemand die pedofiel is en ook daadwerkelijk aan kindjes heeft gezeten... en als dat niet zo is. Nou ja, jammer dan - dan wil ik er ook geen deel aan uitmaken.

Ben hier niet om politiek correct te wezen, maar besef me wel dat ik mijn mening wat zwartgallig posteer...

Amateur

Quote Originally Posted by DJ View Post
    Waarom is jouw naam me nooit eerder opgevallen? Ongebruikelijke naam voor een niet-Nijmegenaar
    ben rasechte nijmegenaar....
    woon er alleen sinds een jaar of 5 niet meer, heb ook de vlucht naar Belgie gemaakt

maar nog altijd NEC en Nijmegenaar in hart en ziel

International Squad

De kern van katholiek is liefde voor iedereen. Dit wil zeggen dat je de mensen rond je met je hart aankijkt. Niets meer. Zo heb ik begrepen en zo heb ik opgegroeid. Of ik volg wat de paus zegt, is buiten het verhaal. En ik denk dat hij eens zal zijn met wat ik heb begrepen en hoe ik heb opgegroeid. Zo nee, het is ook geen probleem. Hij heeft een mening, ik ook.

International Squad
    ] Winner World Cup Prediction League 2010

Quote Originally Posted by Mr NEC View Post
    ben rasechte nijmegenaar....
    woon er alleen sinds een jaar of 5 niet meer, heb ook de vlucht naar Belgie gemaakt

maar nog altijd NEC en Nijmegenaar in hart en ziel
    Rasecht ben ik niet, maar ik heb er wel vanaf mijn 11e in de buurt gewoond (Grave) en vanaf mijn 21e tot mijn 33e gewoond en beschouw het als mijn home town

Dutch Head Researcher

Rasecht ben ik niet, maar ik heb er wel vanaf mijn 11e in de buurt gewoond (Grave) en vanaf mijn 21e tot mijn 33e gewoond en beschouw het als mijn home town
    Grave, jeetje... daar had ik nog familie zitten. Ben zelf een rasechte Hagenees... maar wel familie in die contreien.... Grave.. maar ook Haps, Cuijk, Gennep

Dutch Head Researcher

De kern van katholiek is liefde voor iedereen. Dit wil zeggen dat je de mensen rond je met je hart aankijkt. Niets meer. Zo heb ik begrepen en zo heb ik opgegroeid. Of ik volg wat de paus zegt, is buiten het verhaal. En ik denk dat hij eens zal zijn met wat ik heb begrepen en hoe ik heb opgegroeid. Zo nee, het is ook geen probleem. Hij heeft een mening, ik ook.
    Daar hoef je niet katholiek voor te zijn Maar dat is natuurlijk wel een prima standpunt.

International Squad

Daar hoef je niet katholiek voor te zijn Maar dat is natuurlijk wel een prima standpunt.
    Hoef niet? Nou, ik ben als katholiek opgegroeid.

O, onze Mr NEC is een vluchteling in België en DJ, een genaturaliseerde Nijmegenaar, is ook een vluchteling in Duitsland. Wat is er in Nijmegen aan de hand?

World Cup Winner

Quote Originally Posted by Purefun View Post
    http://www.nakedvolleyball.com/ Alles bestaat. Ik kan het niet openen dus mensen op het werk...

Zeg buffalo waar ben je zolang geweest?
    *thup*

druk druk druk
    nu terug weer wat tijd om hier af en toe ens rond te kijken ...

World Cup Winner

O, onze Mr NEC is een vluchteling in België en DJ, een genaturaliseerde Nijmegenaar, is ook een vluchteling in Duitsland. Wat is er in Nijmegen aan de hand?
    misschien juist daarom niks aan de hand in Nijmegen?

Dutch Head Researcher

Omdat je niet katholiek hoeft te zijn om liefde voor mensen te kunnen hebben...

Dutch Head Researcher

Quote Originally Posted by buffalo View Post
    Sinds DJ er weg is, is het er niet op achteruit gegaan ;)

Amateur

Ah ja ok, iets genuanceerder... ik bedoel heden-ten-dage. Tuurlijk werden bijvoorbeeld ook mensen waarvan men dacht dat zij heksen waren op de brandstapel gegooid. Verbrandden deze, tsja... oeps, danwas het toch geen heks. Zou deze niet verbranden... werd deze alsnog vermoord. Hetzelfde met de steen in het water ;)
    Heksen vervolgingen zijn mijn specialiteit niet, maar ik heb gehoord (van studenten die er mee bezig waren) dat je die aantallen (30-60.000) moet zien over een periode van 400 jaar. Nu, ik kan me echt niet uitspreken hierover omdat ik het zelf amper bekeken heb, maar die studenten zeiden dat er wel degelijk regels waren: er moesten twee getuigen zijn, die mochten geen familie van elkaar zijn, ... Nu ja, ik ken er eigenlijk te weinig van, maar je kan heel gerust stellen dat zelfs één heks op de stapel er één te veel is.

Ik geloof niet in een god of een hogere entiteit. Het grootste probleem heb ik ook eigenlijk met de laatste zin. Iehova is toch zo geweldig en zo fantastisch en zo vredelievend en houdt toch van iedereen? Maar als je niet aan hem gelooft brand je in de hel. Hm. Ik ben heus geen engel en doe heus wel eens stoute dingen, maar ik denk dat ik meer recht heb om naar de 'hemel' te gaan dan iemand die pedofiel is en ook daadwerkelijk aan kindjes heeft gezeten... en als dat niet zo is. Nou ja, jammer dan - dan wil ik er ook geen deel aan uitmaken.

Ben hier niet om politiek correct te wezen, maar besef me wel dat ik mijn mening wat zwartgallig posteer...
    Op dit vlak ken ik de Bijbel niet zo goed, maar er is één zaak dat ik wel weet: als je berouw hebt voor je zonden word je vergeven. Als je niet in Hem gelooft maar plots voor Hem verschijnt en je moet verantwoorden, denk ik niet dat Hij je rechtstreeks naar de hel stuurt omdat je niet in Hem geloofde maar wél berouw hebt voor je zonden...
    Voor mij (persoonlijk) kan er maar één ooit over mij oordelen en dat is zeker niet de paus.

Amateur

Quote Originally Posted by Mr NEC View Post
    heb ook de vlucht naar Belgie gemaakt
    Hoe diep kan je valken?

International Squad

Omdat je niet katholiek hoeft te zijn om liefde voor mensen te kunnen hebben...
    Nee, dat snap ik. Dat was ook geen vraag, meer een vraag aan mij zelf. Daarom heb ik mijn antwoord staan.

Ik heb vaak gehoord dat er veel Duitsers in Nijmegen zijn. Misschien heeft DJ alle goede dingen van Duitsland gehoord en hij heeft beslist om te verhuizen.

International Squad

Nou, het begon met een lukratief baantje in Dublin... voor je het weet ben je een land of twee verder

World Cup Winner

Hoe diep kan je valken?
    hij heeft ongetwijfeld zijn (fiscale?) redenen

Dutch Head Researcher

Nou, het begon met een lukratief baantje in Dublin... voor je het weet ben je een land of twee verder
    Hoe vond jij Dublin eigenlijk?
    Ik ben Koos (Werkeloos) op dit moment, maar ik word te onpas benaderd voor job in Dublin. Het betaalt wel goed, maar ik heb er niks mee en ben er ook nooit geweest. Maar ja, op zich 1-2 jaartjes 50k EUR binnenhengelen is ook niet zo erg, oder?

First Team Squad Member
    Micado is the oracle though...he'll see us right. Originally Posted by Why?

Ik ben Koos (Werkeloos) op dit moment, maar ik word te onpas benaderd voor job in Dublin. Het betaalt wel goed, maar ik heb er niks mee en ben er ook nooit geweest. Maar ja, op zich 1-2 jaartjes 50k EUR binnenhengelen is ook niet zo erg, oder?
    Heb er niet gewoont, maar kom er regelmatig voor werk en ik vind het een leuke stad (is uiteraard anders als je er woont), maar als je toch Koos bent (en zonder relatie als ik het goed heb), waar om niet, 50K€ binnen halen (neem aan Netto) is niet slecht....... Ik zeg doen.

Amateur

In België was er een reportage, enkele weken geleden, waarbij ze zeiden dat Ierland nochtans aan het doodbloeden was. Bon, dat ging over het sociale leven alleszins.

Amateur

hij heeft ongetwijfeld zijn (fiscale?) redenen
    valt getrouwd zijn met een vlaamse daar ook onder?

ben trouwens ook genaturaliseerd tot belg (voor zover de "Belg" bestaat)

Amateur

er gaat niks boven Nijmegen voor mij, maar om bovenvermelde reden ben ik er vertrokken.
    had destijds geen werkvooruitzicht meer, woonde in een 2 kamer appartementje en had een kleine op komst

dan moet je keuzes maken en had niks te verliezen

International Squad

Dat klopt.

Rutte heeft beloofd dat Nederland beter zal gaan. We zullen zien.

International Squad

Oh, je kunt er best wonen hoor. Beetje wennen aan het Engels en aan de bepaalde 'relaxte' (zeg maar schaapachtige) manier waarmee men omgaat met het absolute gebrek aan bepaalde dingen die wij voor normaal houden. Reken erop, dat je in een huis moet samenwonen, of je geeft je hele inkomen aan huur uit. En die dure huizen zijn van karton, zonder isolatie, met gierend duur warm water en verwarming. De belasting is er wel lager dan hier. Banken e.d. geven geen service, je moet ze echt alles uit hun neus trekken. Pakkie peuken is een tientje. (Euros, niet ƒ..., dat was het in 2000 al). Wel geweldig leuke mensen, zolang je niet gaat lopen zeuren over Noord-Ierland, daar zijn ze allergisch voor. Ook niet ergeren aan het feit dat velen rondlopen in het shirt van de meest succesvolle Engelse club van het moment. Of van Celtic, als die de Schotse league winnen/het goed doen in Europe. Het publeven is geweldig, het land is geweldig mooi, de humor en de verbale slagvaardigheid van de Ieren is spreekwoordelijk.

Dutch Head Researcher

ik rook niet en Engelse / Schotse clubs interesseren me verder weinig.

Dutch Head Researcher

ik zou wel de voorkeur hebben om alleen te wonen*, ben dan niet zo heel moeilijk waarin - zolang het maar verzorgd is, dan is een appartementje van 50m2 of een studiootje ook prima. Ik ga ook echt alleen naar Dublin als ik erg mooie pecuniae krijg - 'gek genoeg' zijn de salaris aanbiedingen in vacatures daar ook wel wat hoger dan andere landen.

* of met 6 mooie gewillige wulpse jonge dames

Amateur

* of met 6 mooie gewillige wulpse jonge dames
    Je stelt wel lage eisen hoor... ga tenminste voor 7: één per dag van de week.

Dutch Head Researcher

Je stelt wel lage eisen hoor... ga tenminste voor 7: één per dag van de week.
    Iedere dag eentje, en dan een dag om te herstellen! ;)

First Team Squad Member

Iedere dag eentje, en dan een dag om te herstellen! ;)
    Herstellen?? Daar heb je toch viagra voor

Amateur

Herstellen?? Hoe oud ben je?

First Team Squad Member

Answer

Moderator

Vrouwtje zondag bevallen van ons tweede zoontje, Thomas.

Drukke tijden maar .

Amateur

GEFELICITEERD! En nu hup van het forum af en trots naast je zoontje staan!

International Squad

Gefeliciteerd.

World Cup Winner

gefeliciteerd *thup*

Dutch Head Researcher

Ja sorry hoor, maar ik heb weleens meiden gehad waar ik 3-4x per dag mee deed en dan echt na 4-5 dagen gaat 't gewoon bijna pijn doen... en daarnaast ben ik intussen inderdaad 30 - en heb je ook weleens geen zin. Hoewel, als het écht lekkere wijvuuuuh zijn.....

Amateur

Je moet je niet excuseren voor je leeftijd.

Part-timer

Gefeliciteerd Steven!

International Squad

Wat vinden jullie eigenlijk van de verhoogde pensioenleeftijd? Ik vraag me af: in Frankrijk protesteert bijna iedereen; in Nederland hebben er minder mensen geprotesteerd. Wat is het vershil?

Moderator

Fransen zijn gewoon luie zakken. Punt. Jaja ik vergelijk die bij de Walen.

Amateur

Wat vinden jullie eigenlijk van de verhoogde pensioenleeftijd? Ik vraag me af: in Frankrijk protesteert bijna iedereen; in Nederland hebben er minder mensen geprotesteerd. Wat is het vershil?
    Bizar... 60j verhogen naar 62j en half Frankrijk is letterlijk in vuur en vlam. Bij mijn weten is je pensioen hier vanaf 65j (of toch niet gek veel lager) en is er mild protest...
    Griekenland had enkele maanden geleden nog zo iets voor: ze moesten ook tot 62j gaan werken en ambtenaren moesten hun VEERTIENDE (én dertiende) maand opgeven... de protesten zijn nog altijd bezig.

Als ik dat zo bekijk, maar ik heb enkel info via de nationale tv zender (die onvolledig zijn en ik ken de correcte achtergrond niet), dan lijken al die landen waar de pensioenleeftijd laag lag zich niet te willen aanpassen terwijl degene die al een hoge pensioenleeftijd hadden, weinig problemen zien.

First Team Squad Member

Drukke tijden maar .
    Proficiat Steven,

Toch raar dat ook jongeren aan het staken zijn in Frankrijk en Griekenland, die zouden, nu in elk geval, er blij mee zijn dat de "ouderen" langer door moeten werken, scheelt hun geld, want het zijn de jongeren die de pensioenen betalen voor de oudjes. Snap ook niet dat ze niet inzien (in Frankrijk en Griekenland) dat als dat niet gebeurd het land naar de klote gaat (Bankrupt), het land kan dat gewoon niet betalen, dus of langer door werken of op je oude dag (nog) minder geld hebben, dat will ook niemand.

Ach, van mag ook in Nerderland de leeftijd omhoog, bijna alle oudjes die ik ken (familie, vrienden, collega's etc) willen helemaal niet stoppen op hun 65e, maar afbouwen en later met pensioen gaan.

Ach ik zie wel hoe het gaat, duurt nog zeker 30 jaar eer ik met pensioen mag/kan..

Dutch Head Researcher

Precies, eerst de 60-65 maar eens halen ;)

Amateur

Quote Originally Posted by Micado View Post
    Toch raar dat ook jongeren aan het staken zijn in Frankrijk en Griekenland, die zouden, ...
    Hun cultuur zou ik zeggen. Is er al een protest geweest in Frankrijk dat rustig is verlopen?

International Squad

Quote Originally Posted by Micado View Post
    Proficiat Steven,

Toch raar dat ook jongeren aan het staken zijn in Frankrijk en Griekenland, die zouden, nu in elk geval, er blij mee zijn dat de "ouderen" langer door moeten werken, scheelt hun geld, want het zijn de jongeren die de pensioenen betalen voor de oudjes. Snap ook niet dat ze niet inzien (in Frankrijk en Griekenland) dat als dat niet gebeurd het land naar de klote gaat (Bankrupt), het land kan dat gewoon niet betalen, dus of langer door werken of op je oude dag (nog) minder geld hebben, dat will ook niemand.

Ach, van mag ook in Nerderland de leeftijd omhoog, bijna alle oudjes die ik ken (familie, vrienden, collega's etc) willen helemaal niet stoppen op hun 65e, maar afbouwen en later met pensioen gaan.

Ach ik zie wel hoe het gaat, duurt nog zeker 30 jaar eer ik met pensioen mag/kan..
    Over tien jaar gaat het naar 70. ;)

International Squad

Hun cultuur zou ik zeggen. Is er al een protest geweest in Frankrijk dat rustig is verlopen?
    Jawel. NOS zegt dat de meeste goed zijn verlopen, behalve dat stenen gooien in de buurt van Parijs.

Amateur

Drukke tijden maar .
    Sigaren!!!

Dutch Head Researcher

Jawel. NOS zegt dat de meeste goed zijn verlopen, behalve dat stenen gooien in de buurt van Parijs.
    In Parijs is het altijd raak... of was dit echt buiten Parijs?

International Squad

In de buurt van Parijs. Niet echt buiten. Zoals Schiphol-Amsterdam.

Dutch Head Researcher

In de buurt van Parijs. Niet echt buiten. Zoals Schiphol-Amsterdam.
    Ja ok, maar niet waar het altijd ruzie is - dus met die rellen met jongeren van Noord-Afrikaanse afkomst... ;)

International Squad

Ik zie nu waarom Wilders en zijn vrienden ergernis hebben. Ik was in de metro met veel jongeren van de Noord-Afrikaanse afkomst: roken, drinken verspillen, ... . Gelukkig stapten ze na een station uit. Anders zou ik hun hebben nagesproken want de andere mensen vonden dat ook erg.

http://nos.nl/artikel/192579-pastoor...eg-luiden.html

Kwart over zeven te vroeg?! Ze zijn zeker luie mensen.

Amateur

Anders zou ik hun hebben nagesproken want de andere mensen vonden dat ook erg.
    Fijn... wil je begraven of gecremeerd worden?

International Squad

Fijn... wil je begraven of gecremeerd worden?
    Zie je? Zo kijken we dat soort jongeren van die afkomst tegenaan, toch? Ze zeggen dat ze gediscrimineerd worden, maar ze moeten zichzelf eigenlijk roepen om dat soort gedrag te veranderen.

Maar ik heb altijd een gevoel dat uit het land schoppen niet goed is. Er zijn zeker goede mensen tussen hun. Misschien weinig, maar toch.

International Squad

Zie je? Zo kijken we dat soort jongeren van die afkomst tegenaan, toch?
    Maar ja, DAT soort van DIE afkomst krijgt er wel van langs, terwijl DAT soort van 'ONZE' afkomst helemaal niet uitgelicht of met uitzetting (waarheen ook?) bedreigd wordt. Dat heb ik op Wilders cs tegen. Die discrimineren maar een eind heen op vage gronden (heb ik gelijk gekregen of niet? Nee hoor, Wilders discrimineert helemaaaaaaal niet. Man man man wat een rechtsstaat.) Net alsof dat iets zou oplossen. Dat er goede 'tussen' zitten zul je zelf het beste weten, als Indonesiër... je zult dat wel even snel en duidelijk moeten uitleggen aan de bomberjackjes, die zien het verschil echt niet wanneer ze 'dat soort' op komen halen om ze eruit te schoppen.

Wat de pensioenen aangaat: daar heeft zelfs een CSU-politicus hier in Bayern een waar woord over gezegd: zolang mensen die vlak voor hun pensioen staan, helemaal geen werk kunnen krijgen, is het alleen maar een spaarmaatregel op kosten van de ouderen. Als je op je 60e geen baan kan krijgen, terwijl dat eigenlijk al lastiger wordt nadat je een jaar of 45 bent, kun je het op je 65e natuurlijk helemaal schudden. Die worden dus gewoon een paar jaar langer met een minimum werkeloosheidsaalmoesje afgescheept (in Duitsland bijvoorbeeld: ongeveer 400 Euro per maand), terwijl ze wel hun hele leven lang geschokt hebben voor hun pensioen. En dan zwijgen we maar van mensen die met hun 50e eigenlijk al volkomen kapot zijn door harde fysieke arbeid. Voor omscholing is geen geld en dat heeft toch weinig zin: wie neemt een verse boekhouder van 50 jaar zonder ervaring aan?

Wat mij betreft hebben de diverse overheden hedentendage verregaande eigendomsrechten op banken, die ze met meer geld geholpen hebben dan tientallen jaren pensioenen etc. Laat de gaten maar uit de multimiljardenwinsten van de banken komen, dan wordt dat geld tenminste zinvol ingezet. Die miljardenbonussen voor 'deskundige managers' hebben nul komma nul werking, dat blijkt wel uit de krisis. Geen enkele reden die te blijven betalen.

En die kerkklokkenluider kan het schompus krijgen. Ik vind, dat ik na een late shift (12 uur 's nachts thuis) best nog mag slapen om 7:15. Lui, poe! Moet een student zeggen ;)

Amateur

Zie je? Zo kijken we dat soort jongeren van die afkomst tegenaan, toch?
    Enkel tegen de luiddruchtige, zuipende soort. Ik ben genoeg keren in Brussel (en zelfs Mechelen) geweest om te weten dat je met een grote boog rond zulke gevallen moet gaan.

Neemt niet weg dat je dat type overal hebt, ongeacht afkomst en met zulke heren heb ik ook al problemen gehad.

International Squad

Ja, wel eens met DJ. Ik zie ook regelmatig dat ook Nederlanders niet inchecken wanneer ze met de Zuidtangent gaan (want er zijn drie deuren). Dat betekent: niet betalen. Maar dat soort dingen horen we niet in de media.

De bomberjackjes zijn verkeerd opgeleid en opgevoed. Het is een goede taktiek van radikale imams: gaan naar dorpen waarbij de wonende mensen laag opgeleid zijn, iets vertellen, en radikale mensen maken. Deze mensen gaan weer naar andere dorpen en zo loopt de situatie rond.

http://nos.nl/artikel/192713-advocaa...weedeling.html

5 november vrij, geloof ik. Hij steunt de regering en ik geloof dus dat de recthbank hem niet schuldig zal veroordelen want hij moet de regering steunen.

International Squad

De PVV wordt nu al gek: ze willen een allochtonenstop bij voetbalclubs omdat die geislamiseerd zijn. Staaaaapelgek, om met de man zelf te spreken...

International Squad

Haha, ze hebben hun keutel alweer ingetrokken. De samenleving is nog niet rijp voor pogroms tegen Moslims...

Part-timer

Mooi hè, die PVV. Vanalles roepen en er dan op terug komen. Ze kunnen beter eerst nadenken voor ze hun populistische prietpraat uit gaan kramen.

World Cup Winner

populisme en nadenken in dezelfde zin ... er is iets mis mee

First Team Squad Member

Demo gedownload, Strawberry ofc, nu installeren en ff kijken hoe de demo is....

International Squad

11 gedownload, geinstalleerd, profiel aangelegd, club uitgekozen, één dag (in het spel) gespeeld en gapend weer gesloten. Ik ben een beetje FM-moe, geloof ik. Misschien sla ik eens een versie over. De laatste keer was 2005, wordt tijd

International Squad

Ik heb altijd gezegd dat je steeds langer moet wachten totdat je een wedstrijd speelt. Dat maakt het spelletje geen spelletje meer is voor mij. CM 03/04: .

Youth Team

Bah, naakt volleybal. ;)

Zojuist teruggekomen van vakantie; 24 uur in een vliegtuig is me niet in de koude kleren gaan zitten. Chile is prachtig, maar nog wel knap koud deze tijd van het jaar (de lente is er tenslotte pas net begonnen). Voornamelijk in het zuiden geweest en niet noordelijker dan Santiago gekomen, ofschoon we nog wel plannen hadden om naar het noorden te gaan, maar daar ontbeerde gewoon de tijd voor. Micado, nog hartelijk dank voor het posten van mijn eredivisie-voorspellingen.

Hier nog bijzondere dingen gebeurd? Kabinet al ge-explodeerd? De 10-0 van PSV tegen Feyenoord was zulk groot nieuws dat er vanmiddag zelfs op de nieuwsschermen op Milaan Mpenza melding van gemaakt werd.

Amateur

Quote Originally Posted by robbert_o154 View Post
    Bah, naakt volleybal. ;)

Hier nog bijzondere dingen gebeurd? Kabinet al ge-explodeerd? De 10-0 van PSV tegen Feyenoord was zulk groot nieuws dat er vanmiddag zelfs op de nieuwsschermen op Milaan Mpenza melding van gemaakt werd.
    Milaan Mpenza? Ik dacht dat Emile in Bakoe speelde tegenwoordig. :knipoogsmiley:

International Squad

Haha, Wilders tegen Pechtold.

Als ik de ministerpresident was, zou ik u laten emigreren.
    Last edited by georginho_juventusygr; 26-10-2010 at 20:14.

International Squad

Wilders heeft de Duitsers gecitaat, maar hij heeft gezegd dat hij niet zo bedoelt. :|

First Team Squad Member

Very nice om deze thread naar mij (en de rest) te vernoemen

International Squad

Wilders heeft de Duitsers gecitaat, maar hij heeft gezegd dat hij niet zo bedoelt. :|
    Wat heeft hij gezegd?

International Squad

International Squad

Hij heeft ook Saratzin en andere Duitsers geciteerd voor de citaat van Merkel.
    Last edited by georginho_juventusygr; 30-10-2010 at 12:04.

International Squad

Ah, ik snap hem. Hij doet of wat Merkel gezegd heeft, hetzelfde is als wat hij zegt. Fail... Wel leuk dat hij Duitsland het belangrijkste land van Europa noemt. Kan dat even op de fax naar de UK en Frankrijk?

Wat een vreselijk zwak debat van hem, trouwens. Heeft geen enkel antwoord op de vragen die hem gesteld worden, kan zich uit geen enkele hoek wringen waar hij wordt ingeduwd. Armpjes over elkaar en 'daddebbikgesegja'. Sukkeltje

Beetje schreeuwerig oppositie voeren, da's toch wat anders dan pogen stellingen te poneren en beleid te maken zonder dat je daarbij je zelf gevormde regering in de zeik zet. Komt pruikje nu achter, dat wordt nog lachen het komende jaar en als de bruinhemden in NL inderdaad de PVV de grootste regeringspartij maken na de onvermijdelijke val van dit kabinet, wordt het nog veel beter.

World Cup Winner

toch weer iets om naar uit te kijken dan?

First Team Squad Member

Lekker kut zeg, Mijn vrouw is overtollig verklaard maw, ontslagen, het zat er wel aan tekomen, maar toch niet leuk. Wel een goede regeling mee, maar zo'n een baan als ze had icm salaris/werktijden ivm de kinderen vindt je niet snel meer en ze had het ook erg leuk, beetje klote eigenlijk gewoon.

Ach aan de andere kant, het bedrijf staat op instorten, nu krijgt ze tenminste nog wat centen mee, als het failliet gaat of USA trek de stekker er uit moet je maar afwachten.

Bhhheeee

Youth Team

Da's wel mooi klote, ja. Wat doet je vrouw?

Moderator

Alles komt hopelijk wel goed Mica.

International Squad

Het is inderdaad niet goed. Er zijn ook veel mensen zonder werk terwijl de overheid heeft aangekondigd dat de werkloosheid zal afnemen. Maar op dit moment blijft het moeilijk om een baan te hebben.

First Team Squad Member

Quote Originally Posted by robbert_o154 View Post
    Da's wel mooi klote, ja. Wat doet je vrouw?
    Op het moment niets maare ze heeft een MTS diploma in Luchtvaart techiniet, maar daar doet ze al jaren niets mee, ze zat de laatste jaren op de logistieke afdeling, de Douane afhandeling van luchtvaart onderdelen.
    Alles komt hopelijk wel goed Mica.
    Oh, dat denken wij ook wel, het is alleen nooit leuk, ze had het erg naar haar zin met de collega's, het bedrijf is klote dus niet erg dat ze er nu weg is, het is een zinkend schip, maar goed, maar even afwachten hoe alles verder gaat, in elk geval krijgt ze nog 3 maanden salaris + de ontslag vergoeding (nog afwachten hoe dat gaat, via rechter of niet) dus voorlopig hoef ik niet op een houtje te bijten :P

Het is inderdaad niet goed. Er zijn ook veel mensen zonder werk terwijl de overheid heeft aangekondigd dat de werkloosheid zal afnemen. Maar op dit moment blijft het moeilijk om een baan te hebben.
    Het probleem is dat mijn vrouw alleen ochtentjes werkte ivm de kinderen, dat is gewoon moeilijk om een baan te vinden, zodra de jongste naar school gaat (sep 2011) kan ze andere uren maken, tenzij we de BSO enzo omzetten, maar dat is moeilijk omzetten als je nog geen baan hebt daar je niet weer wat voor uren ze dan zal maken..

Amateur

Ik denk dat Quantas wel hoogdringend techniekers zoekt. ;)

First Team Squad Member

Ik denk dat Quantas wel hoogdringend techniekers zoekt. ;)
    Misschien Airbus, dat is toch iets dichterbij huis :P

Moderator

Zo mannen wat vinden jullie van de nieuwe FM?

Ik persoonlijk wordt zot van die agents? Godver.

Ik vind het een goede feature maar een geldversllindende.

Amateur

Zodra je september haalt, krijg je geen aanbiedingen meer... even doorbijten.
    Vooral irritant als je een speler wilt laten tekenen, maar de agent fee is gewoon absurd hoog.

First Team Squad Member

Zo mannen wat vinden jullie van de nieuwe FM?

Ik persoonlijk wordt zot van die agents? Godver.

Ik vind het een goede feature maar een geldversllindende.
    Kun je uitzetten (of alle weigeren)

Zodra je september haalt, krijg je geen aanbiedingen meer... even doorbijten.
    Vooral irritant als je een speler wilt laten tekenen, maar de agent fee is gewoon absurd hoog.
    idd even doorbijten, maar moet zeggen dat die fee is wel aardig onderhandelbaar.

Amateur

dat ligt vooral aan het type agent, je hebt een paar rotzakjes rondlopen waardoor ik een speler niet heb kunnen kopen omdat die agent fee te hoog was!

First Team Squad Member

NOg niet meegemaakt, maar even afwachten hoe dat verder in de save/nieuwe save zal gaan.

Dutch Head Researcher

IK geef meestal laag salaris en die agent gewoon een ton, lol

niet dat dat veel uitmaakt, maar da's ook wel weer grappig.

Ben een seizoen met Club Brugge begonnen, maar het gaat heel moeizaam... 2 gewonnen, 3 gelijk, 2 verloren... onder andere 4-1 billenkoek bij Standard. Kan op zich verliezen, maar een kwartier voor tijd stond het nog gelijk. Verwacht toch wel dat ik 3e/4e moet kunnen worden hoor - geen slecht team. HEb niet echt top aankopen gedaan, maar wat breedte versterkingen en Barcelona als parent club

Wel Bohemians verslagen (poe he) voor Europa dus nu in een Europa League met Levski (uit 1-0 verloren, mehhh) Debrecen en nog een Roemeense club, lol

Amateur

Nou, je resultaten zijn beter dan Brugge zelf... die kunnen enkel dromen van de 3de plaats. Je doet het dus uitstekend.

Dutch Head Researcher

12e, daar wordt nog niemand vrolijk van ;)

Vooral het begin

Eupen 2-0 Club Brugge
    Club Brugge 0-0 Lokeren

sindsdien gaat 't wel redelijk op Standard na
    Bohemians 1-2 Club Brugge
    Standard 4-1 Club Brugge
    Club Brugge 2-0 Bohemians
    Club Brugge 3-1 Lierse
    Westerlo 0-0 Club Brugge
    Levski 1-0 Club Brugge
    Cercle 0-0 Club Brugge
    Club Brugge 1-0 Kortrijk

maar overtuigend is het niet...

Amateur

12e, daar wordt nog niemand vrolijk van ;)

Vooral het begin

Eupen 2-0 Club Brugge
    Club Brugge 0-0 Lokeren

sindsdien gaat 't wel redelijk op Standard na
    Bohemians 1-2 Club Brugge
    Standard 4-1 Club Brugge
    Club Brugge 2-0 Bohemians
    Club Brugge 3-1 Lierse
    Westerlo 0-0 Club Brugge
    Levski 1-0 Club Brugge
    Cercle 0-0 Club Brugge
    Club Brugge 1-0 Kortrijk

maar overtuigend is het niet...
    dat is zo als ge een boerenploeg traint ;)

Amateur

Nou, ... 12de is meer hun waarde.
    Doet pijn als Club-fan, maar het jarenlange transferbeleid, zet ze nu eindelijk met de voetjes op de grond... of modder in dit geval.

Dutch Head Researcher

ik heb ook niks met marginale westvlamingen Maar vind het meestal leuker om een club te besturen die net niet goed genoeg is voor de titel... en die uit te bouwen tot een topclub. Gaat een zware kluif worden ;)

Amateur

Spijtig genoeg heb je wel een board of directors die denkt dat ze een topclub in handen hebben... ik zou al een andere club zoeken als ik jou was...

Amateur

ik heb ook niks met marginale westvlamingen Maar vind het meestal leuker om een club te besturen die net niet goed genoeg is voor de titel... en die uit te bouwen tot een topclub. Gaat een zware kluif worden ;)
    dan zou ik eerder voor gent of stvv gaan.

Moderator

STVV.

Dutch Head Researcher

Ik heb nog wel getwijfeld aan Gent of Genk... of Standard... maar besloot toch voor Club te gaan.

't was niet gemakkelijk, maar moeilijk!!

oh nee, precies andersom

Dutch Head Researcher

Gaat niet echt lekker met STVV... en waarom speelt Vincent Euvrard in hemelsnaam?? ;)

+ Reply to Thread
Page 16 of 41 FirstFirst 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 ... LastLast